Stellantis обмисля да премести производството на електромобили от Китай в Европа заради високите мита

Stellantis обмисля да премести производството на електромобили от Китай в Европа заради високите мита

Автомобилният концерн Stellantis ще премести производството на някои електромобили от Китай в Европа, в случай че бъдат наложени допълнителни мита върху вноса на автомобили, произведени в Китай.

Компанията преразглежда плановете си за производство на електрически автомобили в рамките на съвместно предприятие с китайския партньор Leapmotor, заяви главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес по време на среща с инвеститори, цитиран от в. The Wall Street Journal.

През май Stellantis обяви, че планира да започне да продава електромобили, разработени съвместно с Leapmotor, в девет европейски държави, включително Германия, Франция и Италия, през септември. Партньорите в съвместното предприятие са планирали в дългосрочен план електромобилите на Leapmotor да се произвеждат в глобалните съоръжения на Stellantis.

Таварес заяви, че компаниите възнамеряват да ускорят преместването на сглобяването на някои модели превозни средства на Leapmotor в съоръженията на Stellantis поради евентуално увеличение на митата.

По-рано тази седмица Европейската комисия обяви намерението си да наложи допълнителни мита върху вноса на китайски електрически автомобили в ЕС. В рамките на  разследване регулаторът стигна до предварителното заключение, че участниците във веригата за създаване на стойност на електрическите автомобили в Китай се възползват от несправедливи субсидии. ЕК смята, че това представлява заплаха от икономически щети за европейските производители на електрически автомобили.

Регулаторът се е обърнал към китайските власти, за да обсъди тези констатации и да проучи възможните начини за справяне с установените проблеми по начин, който е в съответствие с изискванията на Световнатата търговска организация. В случай че преговорите с Пекин не доведат до намиране на ефективно решение, ЕК ще наложи нови мита от 4 юли.

В момента ЕС вече прилага 10% мито върху вноса на електрически автомобили от КНР. Максималното допълнително мито е 38,1 %.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ