Toyota продаде 10-милионния си хибриден автомобил

Toyota продаде 10-милионния си хибриден автомобил

Toyota Motor Corporation премина прага от 10 млн. продадени хибридни автомобили. Японската компания ускори възприемането на този тип коли като масов продукт в цял свят.

През 1997 г. Toyota представи Coaster Hybrid EV през август 1997 и Prius – първият хибриден автомобил за серийно производство – през декември същата година. Оттогава, хибридните автомобили на Toyota получават изключителна подкрепа от страна на потребителите по света. Последното постижение от 10 милиона автомобила идва само 9 месеца след достигането на 9 милиона общи продажби през април 2016.

С нарастване на проблема от ефекта на парниковите газове в световен мащаб, първото поколение Prius представи решението на Toyota по отношение на ресурсните и еко-съобразни ограничения на 21 век. Екипът, който разработи Prius бе убеден, че независимо от резултата на техния труд, разработването на хибридни автомобили е от ключово значение за бъдещето. Тяхното мото бе, че ще направят каквото е необходимо, а не каквото е възможно. С тази нагласа те успяха да проектират първия в света хибриден автомобил за масово производство. Prius стана толкова популярен сред потребителите, че се превърна в синоним на „екологично чист автомобил“.

Toyota Hybrid System (THS), която бе заложена в първото поколение Prius еволюира в THS II през 2003, а по-късно бе използвана и в по-широка гама хибридни автомобили на марката. Четвъртото поколение Prius, което бе първия автомобил, изграден на база на платформата TNGA (Toyota New Global Architecture), се превърна и в първия хибрид, който е не само екологичен, но и изключително динамичен и приятен за шофиране.

„Когато представихме Prius, никой си нямаше представа какво е това хибрид. Тези, които го караха, бяха наричани „технологични гийкове” или по други начини. Днес, благодарение на тези хора, които дадоха шанс на Prius, хибридните автомобили имат все по-нарастваща популярност, яхнали са вълната на успеха и смело вървят към установяването им като стандартна технология”, заяви Такеши Учимаяда, Председател на Борда на Директорите в Toyota и познат като бащата на Prius.

„Благодарни сме на всеки един от нашите клиенти, които спомогнаха за достигане 10-те милиона продажби. Ние сме посветени да работим ръка за ръка с тях, за да решаваме глобалните екологични предизвикателства.”, допълни той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области