Toyota продава част от дела си в Denso, за да събере пари за разработки на електромобили

Toyota продава част от дела си в Denso, за да събере пари  за разработки на електромобили

Toyota продава част от дела си в Denso, за да събере пари за разработки на електромобили

Тоyota продава част от своя дял в производителя на компоненти Denso, за да събере пари за разработки на електрически превозни средства и други иновации. Това съобщи водещият японски автомобилен производител, предаде Асошиейтед прес.

Смята се, че този ход ще събере около 290 милиарда йени (2 милиарда долара), предвид последните цени на акциите. Броят на акциите, които Toyota Motor Corp. планира да продаде общо повече от 124 милиона акции, намалявайки своя дял в Denso Corp. от 24,2% на 20%, като същевременно остава най-големият акционер.

„Не искаме просто да държим активите си. Искаме да ги превърнем в живи активи, които да подхранват растежа на нашата компания“, каза Масахиро Ямамото, изпълнителен директор в счетоводната група в Toyota.

Всички големи световни производители на автомобили работят върху укрепването на гамата си от електрически превозни средства и други екологични автомобили, тъй като опасенията за изменението на климата нарастват. Това изисква много инвестиции.

Филиалите на Toyota, Toyota Industries и Aisin, също продават част от своите акции на Denso, казаха служители.

Японските компании притежават дялове в други компании от групата в практика, традиционно известна тук като кръстосано акционерно участие.

Ямамато отрече този ход да е насочен към намаляване на подобни кръстосани притежания. Някои критикуват практиката като намаляваща прозрачността, докато поддръжниците твърдят, че помага за поддържане на стабилност.

Представители на Toyota признаха, че са изостанали в пренасочването на индустрията към електрически превозни средства и агресивно играят на наваксване.

Toyota, която произвежда седана Camry, луксозните модели на Lexus и хибрида Prius, е лидер в света при хибридите, които превключват между газов двигател и електрически двигател, за да осигурят икономично задвижване. Освен това има силна гама от горивни клетки, които работят с водород и са с нулеви емисии.

През юли Toyota продаде част от дела си в телекомуникационната компания KDDI Corp., набирайки близо 250 милиарда йени (1,7 милиарда долара). Представители на Toyota намекнаха, че други подобни оферти може да са в процес на работа, но отказаха да дадат подробности.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ