Volkswagen прекратява производството в германски завод — прецедент в историята на компанията

Volkswagen прекратява производството в германски завод — прецедент в историята на компанията

Последният автомобил ще слезе от производствената линия в завода на Volkswagen в Дрезден, Германия, във вторник, отбелязвайки първия случай в 88-годишната история на автомобилния производител, в който той затваря завод в собствената си страна.

Volkswagen предупреди за потенциални съкращения в производството миналата година, тъй като се сблъска с нестабилно търсене в Европа и Китай — най-големия ѝ пазар — както и по-високи мита, които са ограничили продажбите в Съединените щати, посочва изданието The New York Times.

След 24 години автомобилно производство заводът в Дрезден ще бъде преобразуван в изследователски център, фокусиран върху технологии като изкуствен интелект, роботика и проектиране на чипове. Volkswagen ще си партнира с правителството на провинция Саксония и Техническия университет в Дрезден по проекта в завода, известен като „Прозрачната фабрика“ заради своите стъклени стени.

„Не взехме лекомислено решението да прекратим производството на автомобили в Прозрачната фабрика след повече от 20 години“, заяви в изявление Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen. „От икономическа гледна точка обаче това беше абсолютно необходимо.“

Според споразумение със работническия съвет, който представлява служителите на компанията в Германия, Volkswagen заяви, че на оставащите 230 работници в завода в Дрезден ще бъде предложено обезщетение при напускане, пенсионни пакети или възможност да бъдат преназначени на друго място.

Volkswagen откри завода в Дрезден през 2001 г., първоначално произвеждайки седана Phaeton, след което премина към електрическия модел e-Golf, а най-скоро — към електромобила ID.3. Последната кола, която ще бъде произведена във вторник — червен ID.3 GTX — ще бъде подписана от работниците и ще остане във фабриката, която е отворена за туристически посещения.

Компанията беше силно засегната от въведените от президента Тръмп мита, на които Volkswagen приписа част от загубата от 1,5 милиарда долара през последното тримесечие. Според компанията разходите, свързани с митата, се очаква да надхвърлят 5 милиарда долара тази година. Икономическият спад в Китай също намали продажбите на по-високия клас автомобили там, което се отрази негативно на Porsche — компания, мажоритарно притежавана от Volkswagen.

Влошавайки още повече ситуацията, Volkswagen наскоро се оказа въвлечена в геополитически спор около чипове, произведени от Nexperia — компания със седалище в Нидерландия, но притежавана от китайската Wingtech. Автомобилни производители по цял свят изразиха тревога относно възможен недостиг на чипове, след като холандското правителство временно пое контрол върху компанията, преди тя да бъде върната на Wingtech.

Проблемите на Volkswagen отразяват и тези на германската икономика, която се сви през 2023 и 2024 г. и остава стагнираща през настоящата година. Но Карстен Бжески, икономист в ING, написа в доклад, че индустриалното производство в Германия наскоро е показало „плахи признаци на стабилизиране“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Като в "доброто" старо време: Първият "Магазин за хората" дебютира с опашки и празни рафтове
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна, колкото сега
Техники, които ще ви помогнат да заспите по-бързо
Съвети от банкерите: Какво да правим при смяната на лева с евро?
Кои са знаците, че се справяте по-добре в живота, отколкото си мислите?
Зеленски: Мирни предложения за край на войната в Украйна може да бъдат представени на Русия до дни
Емблематичният фосил „Малкото стъпало“ – неочаквана еволюционна загадка
Времето във вторник: Сутринта - мъгли, следобед - слънце