Volvo Cars намали прогнозата за продажби за 2024 г., обвинявайки митата на ЕС

Volvo Cars намали прогнозата за продажби за 2024 г., обвинявайки митата на ЕС

Volvo Cars намали прогнозата си за продажбите на дребно за цялата година, обвинявайки европейските мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай, които ще засегнат един от ключовите електрически модели на шведския автомобилен производител, докато не премести производството си в Белгия, предава Ройтерс

Въпреки че отчете по-добри от очакваните резултати за второто тримесечие, които изпратиха акциите й нагоре с 6% в сутрешната търговия, Volvo понижи прогнозата си за ръст на продажбите тази година от 15% до 12%-15%.

„Наистина се ръководи от тарифите. Това е краткосрочен проблем за нас, но е проблем и просто ще трябва да се справим с него“, каза главният изпълнителен директор Джим Роуън пред Ройтерс.

Роуън каза, че докато Volvo все още се надява на 15% ръст, сега осигурява диапазон предвид несигурността. „Искахме да поставим долна граница на това, за да могат пазарите да кажат, че все още ще растем, но има някои насрещни ветрове“, каза той.

По-рано този месец ЕС обяви временни мита до 37,6% върху вноса на електромобили, произведени в Китай, заявявайки че са се възползвали от несправедливи субсидии - обвинение, което Пекин отхвърля.

Volvo е мажоритарна собственост на китайската Geely и е изправена пред мита от 19,9% върху своя изцяло електрически EX30, произведен в Китай.

Роуън каза, че шведският автомобилен производител е изправен пред „минимум шест месеца“ мита, докато не премести производството на EX30 в Белгия, което се очаква да започне в началото на следващата година.

Volvo каза, че основното увеличаване на производството на EX30 в завода им в Гент се очаква през втората половина на 2025 г.

Анализаторите на Bernstein казаха в бележка, че новите насоки за продажбите са „разумни предвид днешната макроикономическа ситуация“.

Големите автомобилни производители забелязаха забавяне на търсенето на електромобили, водено отчасти от липсата на достъпни модели и бавното внедряване на точки за зареждане.

Междувременно автомобилните производители в САЩ и Европа отчетоха силни продажби на хибриди и пускат повече такива модели, за да отговорят на търсенето.

Volvo каза, че е регистрирал "скромен спад" в поръчките за напълно електрически модели през второто тримесечие, но отбеляза, че "търсенето на хибридни автомобили остава много силно".

„Ще продължим да инвестираме в тази гама и тези автомобили формират солиден мост за нашите клиенти, които все още не са готови да преминат към пълна електрификация“, каза Роуън пред анализатори в конферентен разговор.

Volvo е произвела 211 900 автомобила през второто тримесечие, повече отколкото е продала на фона на спада в европейското търсене на електромобили.

Нейните оперативни приходи, които включват дела й в губещата Polestar, нараснаха до 8 милиарда крони (758 милиона долара) от 5 милиарда крони година по-рано. Това надхвърли 6,7 милиарда крони, очаквани от анализаторите, показват данните на LSEG. Оперативните приходи без съвместни предприятия и асоциирани дружества се повишиха до 8,2 милиарда крони от 6,4 милиарда.
Брутните печалби на акумулаторните електрически превозни средства (BEV) на компанията се повишиха до 20% от 16% през предходното тримесечие, подкрепяйки твърдението на главния изпълнителен директор, че маржовете ще продължат да растат.

Роуън каза, че Volvo възнамерява да спре да разкрива своите маржове на EV от следващото тримесечие, тъй като това е все по-чувствителна информация. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ