Акциите на китайските компании за електромобили скочиха, след като ЕС наложи допълнителни мита за внос

Акциите на китайските компании за електромобили скочиха, след като ЕС наложи допълнителни мита за внос

Акциите на китайските компании за електромобили скочиха, след като ЕС наложи допълнителни мита за внос

Акциите на китайските производители на електрически превозни средства регистрираха предимно повишения в четвъртък сутринта, след като ден по-рано Европейският съюз обяви по-високи мита до 38% върху вноса на китайските електромобили, предаде Си Ен Би Си.

Индексът Hang Seng в Хонконг се повиши с 1,23% на старта на търговията, най-вече благодарение на поскъпването на акциите на компаниите от сектора.

Цената на книжата на китайския гигант за електромобили BYD скочи с 8% по време на сутрешната търговия. Акциите на Geely поскъпнаха с около 4%, докато тези на Nio и Li Auto се напреднаха съответно с 1,75% и 2,67%. Акциите на подкрепяния от държавата SAIC обаче поевтиняха с повече от 2%.

Един анализатор посочи, че тарифите на ЕС са „скромни“ в сравнение с митата на САЩ върху китайските електромобили (EV).

В сряда ЕС заяви, че ще наложи допълнителни мита на китайските играчи от сектора със силни позиции в Европа. BYD ще бъде обект на допълнителни мита от 17,4%, Geely ще получи допълнително мито от 20%. SAIC ще трябва да плати допълнителни мита от 38,1% – най-високото ниво сред трите компании. Това е в допълнение към стандартното мито от 10%, което вече е наложено върху вносните електромобили.

И тримата производители са обект на разследване на ЕС за субсидии, което продължава.

Други китайски фирми за електромобили, които са сътрудничили на разследването, но не са включени в извадката, ще бъдат подложени на 21% допълнителни мита, докато тези, които не са сътрудничили на разследването, ще бъдат изправени пред допълнителни тарифи от 38,1%.

ЕС посочи в изявление, че временно е заключил, че китайските производители на електромобили се възползват от „несправедливо субсидиране“, което е довело до „заплаха от икономически щети“ за индустрията на електромобили в ЕС.

„Ходът е скромен в сравнение със строгите 100-процентови мита върху вноса на китайски електромобили в САЩ”, каза Винсънт Сън, капиталов анализатор в Morningstar, в бележка от сряда.

Анализаторите на Citi посочиха днес, че увеличението на тарифите е „като цяло доброкачествено“ в сравнение с техните оценки от 25% до 30%. „Наказателните тарифи биха могли да окажат въздействие върху сектора на електромобилите, но няма да провалят на продължаващото възстановяване на Китай“, каза Citi.

Допълнителните мита идват, след като ЕС започна разследване през октомври. Понастоящем митата са временни, но ще бъдат въведени от 4 юли, в случай че дискусиите с китайските власти не доведат до решение, се казва в изявление на комисията. Окончателните мерки ще бъдат въведени в рамките на четири месеца след налагането на временните мита, казаха от блока.

В отговор на временните мита Китай заяви в сряда, че този ход е „явен протекционизъм, който ще създаде и ескалира търговски търкания“. Говорител на Министерството на търговията каза, че Пекин е „дълбоко загрижен и силно недоволен“ от развитието, тъй като то „разстройва и изкривява“ глобалната EV индустрия.

Джоузеф Уебстър, старши сътрудник в Глобалния енергиен център на Атлантическия съвет, каза, че ЕС „изглежда предупреждава“ китайската държавна компания SAIC да изгради производствено съоръжение в Европа или в противен случай ще бъде изправена пред мита.

„Китайската група SAIC получи максималната тарифна ставка от 38,1 процента. Автомобилният производител има ограничен отпечатък на континента и все още не е избрал място за първото си европейско производствено съоръжение, въпреки почти година обмисляне“, каза Уебстър в доклад от сряда.

„Както BYD, така и Geely имат значителни инвестиции в Европа“, отбеляза.

През декември BYD се ангажира да построи нов завод за електромобили в Унгария, след като отвори завод за производство на електрически автобуси в страната. Geely притежава шведския производител на автомобили Volvo и започна да премества производството на някои автомобили от Китай в Белгия.

Създаването на местни фабрики може да бъде „най-доброто решение“ за производителите на оригинално оборудване в Китай в дългосрочен план, казаха анализатори на Nomura в четвъртък, като добавиха, че тези компании са започнали да търсят задгранична експанзия, „за да се впишат по-добре в световния автомобилен пазар“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ