Yaris 2017 събира погледи

Yaris 2017 събира погледи

Нов стайлинг, обновена гама нива на оборудване, подобрени управление и безопасност и изцяло нов, високоефективен 1,5-литров бензинов двигател – Yaris 2017. Един от най-успешните модели на Toyota бе представен пред широка публика на автоизложението в Женева.

Японската компания възлага много надежди на новия Yaris. Toyota очаква рекордните продажби към момента да достигнат нови висоти, запазвайки тенденцията за непрестанно увеличаващ се пазарния си дял в B-сегмента в Западна Европа от пускането на третото поколение на модела през 2011, надхвърляйки 6,5% и над 208 000 продажби за миналата година. Хибридното задвижване запазва статута на уникално предложение за модела и сегмента, и допринася за повече от 40% от всички европейски продажби на Yaris.

Дизайнът на Yaris е от ключово значение за клиентите при избор на автомобил в B-сегмента и екипът в европейското дизайнерско студио на Toyota – ED2, постави своя фокус върху  по-атлетични и динамични форми за новия модел. За да постигне тази промяна убедително, корекции са претърпяли както предната, така и задната част на автомобила.

Промените отпред включват нова броня, напомняща формата на катамаран, с широки странични линии, преливащи в новите предни фарове, които обгръщат обширната трапецовидна предна решетка.

Новата странична визия на Yaris добавя динамизъм с по-силен акцент върху средната линия на автомобила, обгръщаща го от край до край. Новият дизайн на багажната врата, в комбинация с новите задни светлини, допринасят за усещането за по-издължен профил.

Гамата от колела включват три нови дизайна: 15“ сребристи декоративни тасове за Start; 15“ многолъчеви алуминиеви колела за Speed и 16“ алуминиеви колела с полиран алуминии за ниво Chic в хибридната версия.

В задната част, усещането за изтънченост е плод на масивната централна линия, съсредоточена благодарение на новата задна врата, която приобщава стоп-светлините, обгръщащи автомобила в крайщата му. В зависимост от нивото на оборудване, задните светлини могат да бъдат с LED стоп светлини и LED светлинни водачи за габаритите, подчертавайки премиум качеството на Yaris и, както предните светлини, придавайки неповторима светлинна хармония.

Следвайки концептуално предната част, архитектурата тип „катамаран“ е повлияла и дизайна на задната броня, сливайки се перфектно с линиите на задната врата.

Към гамата от цветове на Yaris са добавени два нови цвята – Hydro Blue и Tokyo Red, като общия избор възлиза на 10 цвята.

Интериорен дизайн

Основният фокус при обновяването на интериора на Yaris бе да бъде запазена свежата и модерна визия и цялостна атмосфера, но с нови тапицерии, цветове и декоративни детайли, както и по-модерни инструментални уреди и бутони, които гарантират отлични ергономия и HMI (Human-machine Interface) интерфейс.

Комбинираната централна конзола е с подредба тип „бинокъл“, помещаваща в себе си изцяло нов 4.2“ TFT мулти-информационен дисплей, който е стандартен за ниво Start.

Други дизайнерски детайли в интериора включват нови въздуховоди тип „перки“, студено-синя подсветка на уредите и по-устремена и изцяло сливаща се с централната конзола мултимедия и управление, включително нови бутони с по-изчистен дизайн и по-лесна употреба.

Подобрена динамика на хибридното задвижване

Yaris продължава да бъде уникален в B-сегмента със своето хибридно задвижване, което осигурява плавно, релаксиращо и интуитивно управление. Водещата хибридна технология на Toyota обещава най-добрите показатели за разход на гориво и вредни емисии в сегмента (от 75 г/км CO2). При разработването на новия Yaris, инженерите на Toyota обърнаха специално внимание на обратната връзка от клиентите, за да разберат къде да насочат усилията си за гарантиране на още по-тихо и комфортно управление с максимално директно усещане във волана.

Нов 1.5-литров бензинов двигател

В очакване на новия Евро 6с стандарт за емисии и хомологационния стандарт RDE (Real Driving Emission), Toyota ще оборудва Yaris с изцяло нов 1.5-литров бензинов двигател, който ще замени текущия 1.3-литров. Като част от семейството двигатели ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion), този нов 4-цилиндров двигател въвежда нови технологични решения, които обещават по-добра динамика, увеличено удоволствие от шофиране и същевременно намаляване на разхода на гориво с 12%* съгласно сегашния хомологационен стандарт NEDC.

За задвижването на този B-сегмент модел, инженерите избраха атмосферен двигател с работен обем от 1 496 куб.см, който генерира 111 к.с/82 кВ и въртящ момент от 136 Нм при 4400 об.мин, 118 Нм  от които налични още при 2 000 об.мин. Бързодостъпната мощност на атмосферните двигатели с такъв обем осигурява на Yaris динамика, която удовлетворява нуждите както в градски, така и в извънградски условия. В сравнение с предходния 1,3-литров двигател, новият ускорява от 0-100 км/ч с 0,8 секунди по-бързо (11 в сравнение с 11,8) и с над 1 секунда по-бързо от 80-120 км/ч (17.6 в сравнение с 18,8).

За да посрещне изискванията на новите Евро 6c стандарти и хомологационния стандарт RDE, Toyota използва познанията си в сферата на хибридните автомобили. В този двигател това е явно изразено с термична ефективност от 38,5%, поставяйки го сред лидерите по този ключов показател. Динамиката е постигната чрез висока степен на сгъстяване – 13.5, Система за рециркулация на охладени обработени газове (EGR) и удължаване на диапазона на променливото газоразпределение, позвоялващо преминаване между циклите на Ото и Аткинсън.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ