116 инициативи с кауза се състезават за Годишните награди за отговорен бизнес 2021

116 инициативи с кауза се състезават за Годишните награди за отговорен бизнес 2021

116 инициативи с кауза се състезават за Годишните награди за отговорен бизнес 2021

116 инициативи с кауза се състезават в Годишните награди за отговорен бизнес 2021 – най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, съобщават организаторите от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). Въпреки пандемията и свързаните с нея трудности и трансформации кандидатурите в настоящото издание на конкурса и броят на участниците бележат ръст в сравнение с предходната 2020 година.

Конкурсът на БФБЛ се провежда за 19-и пореден път под мотото „Дай добър пример“ и предоставя престижна трибуна за компаниите, които последователно и ефективно развиват и подкрепят проекти с положително въздействие върху хората, природата и обществото. Те имат възможност да споделят своите успешни социални кампании, да получат признание за устойчивите си практики и така да утвърдят репутацията си на ангажиран работодател. В конкурса могат да участват всички бизнеси в страната независимо от големина и бранш, при това напълно безплатно.

„С Годишните награди за отговорен бизнес БФБЛ се стреми да насочи вниманието към отговорните компании – компаниите, които превръщат своите ценности и мисия в реални действия. Вярваме, че техните усилия и постижения заслужават да бъдат популяризирани както сред останалите представители на частния сектор, така и сред широката общественост, като това важи за всички участници в конкурса. Разбира се, най-успешните инициативи ще бъдат отличени от независимото експертно жури. Така ще мотивираме и следващото поколение лидери да инвестира в социални каузи”, каза председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян.

Номинациите в настоящото издание на конкурса – общо 116 – бележат ръст от 4,5% в сравнение с предходната година. Увеличение има и при броя на компаниите участници – те са 80 или с 2,56% повече на годишна база, като само половината от тях са членове на БФБЛ. Най-многобройни по традиция са кандидатурите в категория „Инвеститор в обществото” – 34. Следва „Инвеститор в знанието” с 19 номинации, с което бележи спад в сравнение с предходното издание. За призовете в категориите  „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд”  и „Маркетинг, свързан с кауза” се борят по 16 проекта. Кандидатурите за титлата „Инвеститор в околната среда” са 15 или над два пъти повече от 2020 г. Седем са претендентите за приза „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”.

[[{"fid":"389356","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":1129,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Тази година в състезанието бе въведена нова, допълнителна категория „Многообразие на работното място“ – част от усилията на БФБЛ като учредител на Хартата на многообразието в България да насърчи равенството и социалното приобщаване в работна среда. Общо 9 проекта се борят за престижното отличие.

„Компаниите и организациите имат огромна роля за насърчаването на чувството за принадлежност и споделянето на общи ценности. В екипите, в които многообразието е приоритетна политика, а приобщаването е цялостна стратегия, този подход е източник и на креативност, иновации, удовлетвореност на служителите и добри резултати. Наградата „Многообразие на работното място“ е нещо повече от признание – победителите в категорията ще споделят своите най-добри практики и постижения, което би могло да вдъхнови и други компании, от една страна, и ще допринесе и за изграждането на едно по-равноправно и толерантно общество, от друга“, коментира Левон Хампарцумян.

Всички 116 кандидатури във всички седем категории се състезават и за специалната награда Еngage за принос на служителите към отговорен проект на компанията.

Номинираните проекти се оценяват от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите. Оценките се базират на следните критерии: конкретна полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на служителите, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и обществено признание.

Победителите в отделните категории, както и подгласниците им – компаниите, класирани на второ и трето място, ще бъдат обявени по време на церемония по награждаването, която ще се състои през април 2022 г. Събитието включва и кратко представяне на всички кандидатури, които по-късно ще бъдат публикувани и на специалната КСО платформа на сайта на БФБЛ.

"Мениджър" е медиен партньор на конкурса.

Компаниите, които участват в Годишните награди за отговорен бизнес 2021 са:

EVN България, EVN Топлофикация, JTI България, L'Oreal България, Transpress, Адвокатско дружество "Гугушев и партньори", АЕЦ Козлодуй, Ай Би Ем България, Аксенчър България, Амбър бюти клъб, Асарел-Медет, АстраЗенека България, Балкан Онлайн Груп, БАТ България, БГАсист, Бер-Хелла Термоконтрол, Би Ти Ел Индъстрис, БИЛЛА България, БлагоДарител, Бош Инженеринг Център София, Брум скутърс, БУЛМАР МЛ, Булмаркет груп, Булсатком, Виваком, Групама България, ДейтаАрт България, Дентсу България, Дженерали Застраховане, дм България, Дънди Прешъс Металс Челопеч, Дънди Прешъс Металс Крумовград, Ейч Пи Инк България, ЕНЕРГО-ПРО Варна, Енко Вендинг, Ентърпрайз Сървисис България / DXC, ЗАГОРКА, Идеал Стандарт – Видима, Идънред България, Индустриален и логистичен парк – Бургас, Иновейшън Стартер Бокс, Интерланг, Инфо Ритейл, Ирис Партнърс РЕ, Каменица, Каргил България, Карлсберг България, КАУФЛАНД България, Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България, Комметрик, Куайсер Фарма България, Куестърс България, Лидл България, Линдстрьом, Меншън Технолъджи енд Опърейшънс Сентър, Мерк Шарп и Доум България, МЕТРО България, Мусала Софт, Нестле България, Нетера, НЛП България, Пейсейф, Пейсера България, Пощенска банка, ПРЕСТИЖ-96, Сервие, Сиела Норма, Симбула, Ситибанк България, Софтсърв България, Такеда България, ТЕЛЪС Интернешънъл България, УниКредит Булбанк, ФАНТАСТИКО ГРУП, Хуауей Технолоджис България, Хюлет Пакард Глоубъл Деливъри България Център, Централен кооперативен съюз (ЦКС), ЧЕЗ Разпределение България

За още информация:  www.bblf.bg,  #bblfawards2021, #отговоренбизнес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ