92 нови български продукта добави Lidl към асортимента си

92 нови български продукта добави Lidl към асортимента си

Само за последните два месеца, от началото на кризата, на щандовете на магазините Lidl в страната се появиха 92 нови български продукта както в хранителния, така и в нехранителния асортимент. Сред тях са продукти под собствени марки на веригата, търговски марки на производителя, както и продукти от линията „Родна стряха“. Реализираният от тях оборот само за три седмици надхвърля 2.6 млн. лв.

За да подкрепи още по-ефективно родните производители по време на криза и в отговор на постановлението на земеделското министерство за повече български продукти на обособени позиции в търговските обесни, компанията активно включва нови стоки и доставчици, в това число и от предоставените от министерството списъци. Някои от производителите на новите продукти са вече съществуващи доставчици на Lidl, а други са изцяло нови зa веригата, съобщават от компанията.

За Lidl работата с български производители е ключов елемент от дългосрочната стратегия за развитие на компанията. "Ние работим активно с тях от стъпването на компанията на българския пазар досега и за тези 10 години изградихме устойчиви дългосрочни партньорства. Работим с над 200 български компании, на които сме предоставили най-различни възможности за реализация на местна продукция: десетки български производители произвеждат продукти през множество собствени марки на веригата като Pilos за млечните, Pikok за месните и други – именно това и е големият смисъл на собствените мaрки, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Отделно от тази платформа преди три години компанията стартира и продуктовата линия „Родна стряха“, която към момента включва 83 продукта от български производители. "През последните 5 години осигурихме безпрецедентни за България възможности за износ за родни производители в мрежата на Lidl в цяла Европа, като само за миналата година износът на 39 български производители възлиза на над 40 млн. лв. Но не спряхме дотук – в тази извънредна ситуация отново мобилизирахме ресурсите си с цел да осигурим допълнителна подкрепа за нашите български партньори и само за два месеца пуснахме 92 нови продукта от български производители в асортимента ни. Вярваме, че всичко това свидетелства за ефективността на нашата дългосрочна стратегия за работа с българските производители за тези години“, допълва Милена Драгийска

За увеличените обороти с български стоки от началото на кризата свидетелстват плащанията към български доставчици – за март 2020 търговската верига отчита ръст от 33,6% спрямо месец февруари 2020 г. Оборотите и съответно плащанията към български доставчици бележат значителен ръст и спрямо предходната година – съответно 30.8% през март 2020 г., спрямо март 2019 г. и 39% през април 2020 г., спрямо април 2019 г.

Новите български продукти в асортимента на веригата включват хранителни и нехранителни стоки. Значително расте предлагането при месото и колбасите - фирма „Компас“ вече реализира 8 нови продукта, „Месокомбинат Ловеч“ – 5, а други по-малки производители са с по 3 или 4 нови стоки. Увеличение има и в добре познатата вече линия „Родна стряха“, в която новите продукти за последните два месеца са общо 6 – 4 в млечния асортимент с производители „Сердика-94“ и „Ненко Трифонов Фуудс“ ООД и два в месния – на „ЕКО МЕС“ ЕООД и „Месокомбинат Ловеч“. Кризата е довела до  намаляване в търсене на прясно изпечени хлебни изделия, сочат набблюденията на компанията. По тази причина Лидл България решава да подкрепи и своя дългосрочен партньор „Симид“, с когото разработавт съвместно 4 нови продукти – замразени хлебчета и кифлички. Само за 3 седмици тези изделия реализират оборот от над 60 000 лв.

В нехранителния асортимент от български доставчици на веригата влизат нови продукти за дезинфекция, козметика, саксии, торове, защитни маски за лице, произведени в Стара Загора и много други.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ