Alibaba подготвя най-големия ден за пазаруване в света

Alibaba подготвя най-големия ден за пазаруване в света

Китайският гигант за онлайн пазаруване Alibaba подготвя най-големия шопинг ден на света, съобщават американски медии. Това е така нареченият Singles' Day, който ще се проведе на 11 ноември (11.11.2016) и е 24-часова разпродажба на всевъзможни стоки - от автомобили до облекло и аксесоари. 

Голямото търгуване с намаления е оприличавано на американския Черен петък. То се провежда само в Китай, но това не пречи да е най-мащабният ден за пазаруване на планетата. Наричано е "световна свръхпродажба" и дори "ежегодна оргия на потреблението". Тази година ще започне с концерт за откриване с участието на поп звездата Кейти Пери и с поява на бившия баскетболен играч Коби Брайънт, посочва "Файненшъл таймс". 

Alibaba събра $14,3 млрд. оборот в миналогодишния Singles' Day. За сравнение, парите, похарчени за онлайн пазаруване в САЩ в 5-дневния период от Деня на благодарността до Киберпонеделника, където се включва и Черния петък, през 2016 г. бяха $11,1 млрд. 

Традиционно в Singles' Day компанията събира много данни за клиенти в Китай от продажби на дребно, стрийминг и платформи за разплащане. Тази година тя си поставя амбиции и да опита да излезе малко отвъд пазара на Китай, като стартира пилотна програма за Хонконг и Тайван. За следващата година си поставя за цел да направи Singles' Day достъпен и в Югоизточна Азия. 

Основателят на гиганта за интернет пазаруване Джак Ма и бивш учител по английски език си поставя амбициозна цел - да има над 2 млрд. потребители в следващото десетилетие. С други думи, през 2026 г. той очаква един от всеки четирима души на света да пазаруват в платформите за е-търговия на Alibaba, като Taobao и Tmall.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ