Apple на първо място в продажбата на смартфони в Китай за тримесечието

Apple на първо място в продажбата на смартфони в Китай за тримесечието

Apple отново стигна до номер едно в продажбите на смартфони на топ пазара в Китай и в останалите части от света. Това става ясно от констатациите в два отделни доклада, които идват точно преди технологичният гигант да оповести печалбите си за последното тримесечие днес, пише CNN.

Според Counterpoint Research технологичният гигант е достигнал „най-високия си досега“ пазарен дял в Китай през трите месеца до декември. Това е първият път от шест години, в който производителят на iPhone е на челно място в страната. Пазарният дял на Apple в азиатската държава е достигнал 23% през последното тримесечие на 2021 г. в сравнение с 16% за същия период през предходната година. Този скок е налице, докато общите продажби на смартфони в Китай паднаха с 9% на годишна база.

Apple изпревари китайския производител Vivo, който бележи спад с 6%. Въпреки това като цяло за 2021 г. Counterpoint на свой ред отбелязва, че Apple остава на трето място, докато производителите Vivo и Oppo са съответно на първо и на второ.

„Безпрецедентното“ представяне в Китай помага на компанията да си върне позицията на глобален пазарен лидер според доклад, публикуван от Canalys миналата седмица. Оттам посочват, че американската фирма е изпреварила Samsung в решаващия празничен сезон, като делът на двете компании в световен мащаб е съответно 22% и 20%.

„Apple се завръща на върха на пазара на смартфони след три тримесечия, воден от звездното представяне на iPhone 13“, пише в доклада на Canalys анализаторът Саням Чаурасия и допълва, че Apple бележи безпрецедентно представяне в Китай, като „агресивните цени за водещите устройства поддържат силно стойностно предложение“.

Краят на годината обичайно е добър за базирания в Калифорния гигант, тъй като съвпада с пускането на нови устройства. Менгменг Джан от Counterpoint Research посочва, че позитивните резултати през последното тримесечие се дължат на това, че компанията „бързо се издигна на първо място в Китай веднага след пускането на iPhone 13“. „Освен това Huawei, основният конкурент на Apple на първокласния пазар, се сблъска с намаляване на продажбите поради продължаващите санкции на САЩ“, допълва Джан.