Бизнес кръговрат - моделът на Нестле за устойчив растеж

Бизнес кръговрат - моделът на Нестле за устойчив растеж

Бизнес кръговрат - моделът на Нестле за устойчив растеж

С 91.4 млрд. швейцарски франка оборот за 2018 година Нестле Груп оглавява Топ 20 на компаниите в световния пазар на храни и напитки за 2018 година. За миналата година компанията бележи подобряване на всички свои финансови показатели като тенденцията те да вървят нагоре се запазва и през първото тримесечие на тази година. Компанията следва стратегическа цел за устойчив растеж, зад който стои работещ модел- т.нар. модел на бизнес кръговрат при който всяка стъпка води до ръст и устойчивост на следващата стъпка. Изключение не прави и фабриката за шоколадови изделия в София, управлявана от Нестле България. За миналата година компанията постига 258 млн. лв. оборот и 23.7 млн. лв. печалба. 60% от този оборот са от местни продажби, 40% - от износ в 35 страни по света, сподели Емануел Артур, изпълнителен директор на Нестле България, който представи днес финансовите резултати на Групата и фабриката в София.

Моделът на бизнес кръговрата предполага вземане на важни решения като например да се откажеш от присъствие в нерентабилни категории и да се фокусираш там, където имаш силни позиции. За бизнеса на Нестле в България преориентирането ще е с фокус в категориите кафе, млечни продукти, кулинарни продукти, храни за домашни любимци, детско хранене и зърнени закуски. В пет от тях компанията държи най-голям пазарен дял, в останалите си поставя за цел да се изкачи от трета на втора позиция или от втора на първа позиция. В търсенето на растеж и поддържане на силните позиции компанията ще разчита на продуктови иновации и на инвестиции в модернизиране на производството, сподели Емануел Артур. Вече са факт релансирането на легендарната марка вафли Мура с нови рецепти, серията KitKat senses на хапки и шоколадовият десерт Lion с нови съставки. През март тази година беше направено и мащабно релансиране на Нескафе 3 в 1 по нова технология, която осигурява по-плътен вкус и много по-наситен аромат.

Фабриката в София произвежда около 15 хил. тона продукти годишно. Тя е център на иновации за един от звездните брандове на компанията - КitKat за Европа. 90% от продукцията се изнася и приходите от това дават възможност да се върти успешно колелото на бизнес модела на Нестле. Компанията инвестира всяка година около 5 млн. лв. в различни дейности като с най-голям дял инвестиции за миналата година са били повишаване на производството и разработването на нови продукти - и двете, на свой ред, впоследствие посигуряват  следващата стъпка в модела на бизнес кръговрата - инвестиране в последващ растеж.  За 2019-та инвестицията в софийската фабрика на Нестле ще бъде много по-голяма от обичайните около и малко над 5 милиона лева. Предвидената сума е 13 милиона лева. 7 от тях ще бъдат вложени в модерна производствена линия с повече автоматизация на процесите. Това не означава, че ще съкращаваме работници,  означава, че ще повишим още повече производителността на фабриката без да се притесняваме от дефицита на работна ръка, характерен не само за България, а и за цяла Източна Европа, поясни Емануел Артур.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ