Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Британският антитръстов орган иска Meta да продаде Giphy
Антитръстовият регулатор на Обединеното кралство блокира придобиването на Giphy от Meta и нареди на социалната мрежа да продаде платформата, заявявайки, че сделката вреди на потребителите на социалните медии и рекламодателите, като задушава конкуренцията за анимирани изображения, предаде „Ей Би Си“.
Органът за конкуренция и пазари (CMA) заяви, че сделката ще позволи на Meta, която по време на придобиването все още носеше името Facebook, да „увеличи своята вече значителна пазарна сила“, като откаже или ограничи достъпа на други платформи до Giphy и да привлече трафик към собствените си сайтове. По-рано беше отбелязано, че има само един друг голям доставчик на GIF изображения – Tenor на Google.
Регулаторът е загрижен и за това, че сделката премахва потенциалната конкуренция на пазара на дисплейна реклама във Великобритания, от който Meta контролира половината.
Това е първият път, когато регулаторът се опитва да разтрогне технологична сделка, отбелязвайки ескалация от страна на регулаторите, които се стремят да укротят дигиталните гиганти.
Meta заяви, че не е съгласна с решението и обмисля всички свои възможности, включително обжалване. „И потребителите, и Giphy се чувстват по-добре с подкрепата на нашата инфраструктура, талант и ресурси“, обявиха от компанията. Оттам поясняват, че Meta и Giphy ще подобрят „продукта на Giphy за милионите хора, бизнеси, разработчици“ във Великобритания и по света.
След консултации с други фирми и групи и оценка на алтернативните решения, предложени от Meta, надзорният орган каза, че е стигнал до заключение, че „опасенията за конкуренцията могат да бъдат адресирани само чрез продажба на Giphy изцяло на одобрен купувач“.
Стюарт Макинтош, председател на независимата група към регулатора, провела разследването, каза, че сделката „вече е премахнала потенциален конкурент на пазара на дисплейна реклама“.
Библиотеката на базираната в Ню Йорк Giphy е популярен инструмент сред интернет потребителите, които изпращат съобщения или публикуват постове в социалните мрежи.
През август CMA съобщи, че е установила, че покупката на Giphy от Meta, тогава Facebook, ще навреди на конкуренцията между социалните медии, припомня CNBC.
Тогава регулаторът заяви, че може да изиска от компанията да развали сделката, която според съобщения е на стойност 400 млн. долара, и да се стигне до продажба на Giphy, ако опасенията, свързани с конкуренцията, бъдат потвърдени.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.