Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Четири мултинационални компании се интересуват от завода на Nissan в Барселона
Четири мултинационални компании, включително двама европейски производители на акумулатори и двама китайски производители на автомобили, проявиха интерес към завода, който Nissan ще затвори в свободната зона в Барселона. Това твърдят бизнес източници пред испанското икономическо издание El Economista, запознати с „предварителните разговори“ за пристигането на нов инвеститор. Този диалог се провежда в рамките на маса за автомобилостроенето и мобилността на Каталуния, организирана от каталунската асоциация на работодателите Foment del Treball.
Във всички случаи това е инициатива, която би позволила да се запази настоящото ниво на заетост, генерирано от фабриката, и в случай че пристигне производител на батерии за електрически превозни средства, би представлявало голям напредък за електрификацията на испанското производство на превозни средства, защото това е един от големите недостатъци на страната, отбелязва изданието.
В разговорите участват обществени организации като пристанището в Барселона или консорциума на зоната за свободна търговия в Барселона (CZFB), както и важни представители на каталунската индустрия в производството и дистрибуцията на превозни средства и техните компоненти, включително Seat. В момента Nissan е големият отсъстващ от масата, на която се водят тези разговори, въпреки че японската марка активно си сътрудничи чрез своя мениджър Франк Торес в търсене на най-доброто решение за съоръженията, които се подготвя да напусне през декември 2020 г.
Намерението на този бизнес съвет е да използва фонда, който Nissan оставя, за да го реинвестира в съоръжения и да увеличи максимално привлекателността си към заинтересованите инвеститори. По-конкретно, те искат този фонд да възлиза на 300 милиона евро като компенсация за преждевременното напускане на пространството и помощта, получена от публичната администрация.
Тепърва ще стане ясно дали Nissan ще се съгласи да отпусне такава сума, за да избегне съдебни спорове, но пристигането на значителна сума пари изглежда решаваща за улесняването на голямата инвестиция, която ще бъде свързана с превръщането на автомобилен завод във фабрика за акумулатори или адаптирането му към производство на превозни средства от друга марка.
Трябва да се уточни, че заводът е нает от Консорциума на зоната за свободна търговия, в който правителството на Испания и общинският съвет в Барселона участват с по 50%. Организацията настоява да се намерят гъвкави формули, които да поддържат дейността на мястото, чиято голяма привлекателна сила е стратегическото му местоположение до пристанището и летището.
Създаването на голяма фабрика за батерии в Барселона би било голям напредък за испанската автомобилна индустрия, която губи състезанието за електромобила срещу европейските си конкуренти именно поради липсата на фабрики за батерии, които правят производството му по-евтино.
Това се потвърждава от последния доклад на организацията Transport & Environtment за инвестиции за електрификация на автомобила, според който 60 млрд. е общият обем инвестиции в Европа от производителите за електрическа продукция през 2019 г. От общите инвестирани средства Германия е с 67%, а Испания само с 0,5%.
От друга страна, работната група, насърчавана от каталунската асоциация на работодателите Foment del Treball, също търси решение за завода на Nissan в каталунския град Монкада и Рейшак, който японската компания също напуска. В тази връзка същите източници, консултирани от испанското издание добавят, че производител на метални кабини, който работи за различни сектори, включително и за военноморските, се е заинтересувал от тези съоръжения.
В края на май Nissan обяви закриването на своите съоръжения в Барселона, въпреки че по-късно предложи да поддържа техническия си център в зоната за свободна търговия, в която работят около 300 души, припомня изданието.
Източник: eleconomista.es
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.