Coca-Cola закрива 200 свои марки

Coca-Cola закрива 200 свои марки

Корпорацията Coca-Cola ще закрие около 200 марки, т.е. почти половината от общото си портфолио от 430 марки. Компанията обяви тези намерения при публикуването на финансовите си отчети за третото тримесечие. Сред планираните за закриване марки са диетичната напитка Tab Cola, кокосовата вода Zico и соковете Odwalla, както и редица регионални марки.

Печалбата на компанията през третото тримесечие намалява с 9%, до 8,7 млрд. долара, но това все пак е знак за малко по-добро представяне в сравнение с второто тримесечие, когато спадът е бил с 28%. Нетната печалба за третото тримесечие е намаляла с 33%, до 1,7 млрд. долара.

До голяма степен тези резултати се дължат на факта, че значителна част от продажбите на Coca-Cola идват от кафенета, ресторанти и др., много от които бяха напълно затворени през цялото време в месеците с карантина по цял свят. На този фон компанията реши да се съсредоточи върху по-малко портфолио с оптимална комбинация от глобални, регионални и местни марки с най-голям потенциал, за да увеличи клиентската база и рентабилността си.

През август Coca-Cola представи мащабна програма за реорганизация след рекорден спад на продажбите през второто тримесечие на 2020 г. Програмата включва и съкращаване на 4 хиляди работни места в региона на Северна Америка.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?