Едва четвърт от бизнесите не са имали технически затруднения при работата от дистанция

 Едва четвърт от бизнесите не са имали технически затруднения при работата от дистанция

Само една от четири компании у нас не са имали сериозни технически затруднения при преминаването към дистанционна работа заради пандемията от COVID-19.

В ситуацията на форсмажорна адаптация, близо 90% са започнали да организират видеоконферентни разговори, а повече от половината са ползвали и продължават да ползват и облачни услуги за размяна на файлове. Това сочат данни от проучване на OPA Solutions, оторизиран сервиз и доставчик на Apple за България.

Допитването е направено в периода 15-30 април и включва представители на над 230 компании от цялата страна, голяма част от които се занимават с информационни технологии, консултантски услуги и маркетинг.

[[{"fid":"355654","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1384,"width":2114,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Дори тези компании обаче, които и преди пандемията са били технически подготвени за работа от дистанция, са се сблъскали с неочаквани предизвикателства. Като най-често срещан проблем, те посочват недостатъчно добрата техническа подготовка на техни клиенти и партньори. Сред посочените предизвикателства са още времето за приспособяване към нов режим на работа в екипите и натоварването на интернет връзката.

“През годините сме ставали свидетели как адаптирането към изцяло или частично дистанционно управление на работния процес се оказва предизвикателство за много компании и техните служители. Ето защо решихме да проведем кратко проучване сред представители на малкия и среден бизнес”, обяснява търговският мениджър на OPA Solutions Стоян Попов. “Искахме да идентифицираме ключовите зони на затруднения в този специфичен период, за да можем да насочим бъдещите ни усилия и да даваме още по-добри решения за клиентите”, допълва той.

Търсените решения за дистанционния офис

Най-предпочитаното решение за дистанционна работа са видеоконферентните разговори, ползвани от близо 90% от отговорилите. 2/3 от компаниите разчитат на Zoom като предпочитана платформа, а след нея се нареждат Skype (52%) и Viber (38,5%). Почти 80% са се спрели на Google Drive, когато са избирали облачна услуга за съхранение и споделяне на файлове, а 40% избират Dropbox. Приблизително равен е делът на компаниите, които си служат с Apple iCloud (30%) и Microsoft OneDrive (27,7%).

[[{"fid":"355655","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":984,"width":2118,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Почти половината (44,3%) компании, представени в допитването на OPA Solutions, залагат на използването на платформи за управление на проекти (Trello, Asana, Jira и др.), а 41,7% използват виртуална частна мрежа (VPN). Едва 5% от бизнесите са закупили нови компютри и мобилни устройства по време на извънредното положение, а още толкова са обмисляли подобна стъпка.

[[{"fid":"355656","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1318,"width":2114,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Близо 60% от участвалите в проучването казват, че компанията им използва продукти на Apple. Сред тях най-голям е броят на преносимите устройства (iPhone и iPad) - 86%, следвани от преносимите компютри MacBook със 70,9%. Настолни компютри използват 20,1% от компаниите, чиито представители са попълнили анкетата.

Възможностите за групово управление на устройства са обект на интерес от страна на почти половината (46,7%) от използващите продукти на Apple. Такова решение е платформата Apple Business Manager, уеб базираният портал, който позволява на IT администраторите да внедряват и управляват групи от iPhone/iPad/Apple TV и Mac устройства. Друга тенденция е и високият интерес (49,5%) към възможностите, които Apple предоставя за създаване и управление на умен офис (smart office).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ