Електронно трудово досие

Електронно трудово досие

Как да организираме процесите по администрирането на трудовите правоотношения изцяло електронно, законно и сигурно – разказва Савина Динева, мениджър „Бизнес развитие“ в Sb Accounting & Consulting – водеща компания за пейрол, HR и счетоводни услуги

Разработихме система за Електронно управление на трудови досиета, защото вярваме, че бъдещето в нашата сфера е в дигитализацията, както и че пазарът в България е готов за подобна трансформация. Работейки с едни от най-големите работодатели в страната, 90% от които са част от международни групи, виждахме необходимостта от такова решение, а вече имаше и подходящи технологии, които позволяват електронната HR администрация да бъде направена така, че да отговаря изцяло на правната рамка.

Sb E-File

Sb системата за електронно управление на трудови до­сиета включва целия процес - от качването на готови документи през подписването им с квалифициран електронен подпис (КЕП) до връчването им чрез електронна препоръчана поща и електронното им съхранение. За целта имаме интеграция на корпоративната ни платформа Webtools с доставчика на квалифицирани електронни услуги „Евротръст“. Създадените и подписани по този начин документи имат доказателствената сила на саморъчно подписаните такива. Решението ни Sb E-File значително улеснява процеса на подписване на всякакви документи между работодател и служител независимо от времето и мястото. Но това е само началото на трансформацията.

Новостите

Sb E-File позволява допълнително оптимизиране на процесите като например автоматични отпуски и служебни бележки. Може да качите масов файл, който съдържа 500 документа от един и същ тип, работодателят да ги подпише автоматично и да ги изпратите към служителите за подпис. Специално за HR екипите имаме разработен Dashboard за управление на документите и следене на техните статуси, активиране на нови служители или деактивиране на напускащите. В най-скоро време самите служители също ще имат възможност да качват и изпращат документи до своя работодател.

Бързината

Внедряването на решението отнема по-малко от седмица, след което фирмата може да започне да назначава новите си служители изцяло електронно. Имаме 170 нови изцяло „електронни“ служители от началото на годината. Средно 95% от текущите екипи преминават към Sb Е-File, като към края на март имаме повече от 1000 потребители.

Цената

Използването на Sb E-File води до оптимизиране на разходите, защото месечната такса е в пъти по-малка от разходите за хартия, печат и доставки с куриер. Тук не коментирам допълнителните ползи от оптимизирането на процеси и време, повишеното клиентско изживяване за служителите и тяхната удовлетвореност.

За повече информация: www.sb-bg.com

Тихомир Лазаров. Текстът е от бр.04/2021 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Intel е близо до придобиване на стартъпа за AI чипове SambaNovaдо в сделка за 1,6 милиарда долара
Шефът на Бундесбанк се е прицелил в председателския пост на ЕЦБ