Германски съд позволи на градовете да забранят дизеловите коли

Германски съд позволи на градовете да забранят дизеловите коли

Федералният административен съд на Лайпциг потвърди, че градовете имат право да забранят движението на дизелови автомобили на своя територия. Магистратите бяха сезирани от властите в провинциите Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вестфалия срещу решението на общините Дюселдорф и Щутгарт да забранят дизеловите коли заради високите нива на замърсяване на въздуха.

Решението е удар за германската автомобилна индустрия. То гласи, че двата града могат да налагат забрани за движение на всички стари модели дизелови коли, които не покриват екологичните стандарти. Забраната може да важи както за целия град, така и само за централната му част.

Градските властите са подложени на натиск от асоциацията Deutsche Umwelthilfe (DUH, Грижа за околната среда), която заплаши да внесе жалби срещу градовете, които не спазват европейските норми за вредните емисии на азотен оксид. Цялата автомобилна индустрия тръпнеше в очакване на съдебното решение и се надяваше да предотврати потвърждението на забраните. Анализаторите отбелязват, че то показва и загубата на влияние на автомобилните производители след избухването на „Дизелгейт“ през 2015.

Все още не може да се предвиди какви ще са последиците от съдебното решение. То обаче отваря път за забраната на дизеловите двигатели във всеки град. Щутгарт, където са централите на Порше, Мерцедес, Даймлер и Бош, изпраща много силен знак. Вероятно не всички градове ще последват примера, а някои ще си ограничат до забрани на най-старите дизелови коли.

Различните изисквания на градовете към колите ще създадат проблем на шофьорите и ще се наложи германското федерално правителство да се намеси, вероятно да наложи национален регламент.

Правителството на канцлера Ангела Меркел подкрепяше автоиндустрията срещу забраната с аргументите, че милиони шофьори ще бъдат засегнати, ще се обърка трафикът в градовете и общественият транспорт ще бъде поставен пред голямо изпитание.

Дори правителството да се опита да ограничи последиците от съдебното решение, забраната за част от дизеловите коли ще остане.

Автомобилните производители се опасяват, че пречките за движение на част от дизеловите коли ще доведат до драстично поевтиняване на целия дизелов парк.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ