Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Германски съд позволи на градовете да забранят дизеловите коли
Федералният административен съд на Лайпциг потвърди, че градовете имат право да забранят движението на дизелови автомобили на своя територия. Магистратите бяха сезирани от властите в провинциите Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вестфалия срещу решението на общините Дюселдорф и Щутгарт да забранят дизеловите коли заради високите нива на замърсяване на въздуха.
Решението е удар за германската автомобилна индустрия. То гласи, че двата града могат да налагат забрани за движение на всички стари модели дизелови коли, които не покриват екологичните стандарти. Забраната може да важи както за целия град, така и само за централната му част.
Градските властите са подложени на натиск от асоциацията Deutsche Umwelthilfe (DUH, Грижа за околната среда), която заплаши да внесе жалби срещу градовете, които не спазват европейските норми за вредните емисии на азотен оксид. Цялата автомобилна индустрия тръпнеше в очакване на съдебното решение и се надяваше да предотврати потвърждението на забраните. Анализаторите отбелязват, че то показва и загубата на влияние на автомобилните производители след избухването на „Дизелгейт“ през 2015.
Все още не може да се предвиди какви ще са последиците от съдебното решение. То обаче отваря път за забраната на дизеловите двигатели във всеки град. Щутгарт, където са централите на Порше, Мерцедес, Даймлер и Бош, изпраща много силен знак. Вероятно не всички градове ще последват примера, а някои ще си ограничат до забрани на най-старите дизелови коли.
Различните изисквания на градовете към колите ще създадат проблем на шофьорите и ще се наложи германското федерално правителство да се намеси, вероятно да наложи национален регламент.
Правителството на канцлера Ангела Меркел подкрепяше автоиндустрията срещу забраната с аргументите, че милиони шофьори ще бъдат засегнати, ще се обърка трафикът в градовете и общественият транспорт ще бъде поставен пред голямо изпитание.
Дори правителството да се опита да ограничи последиците от съдебното решение, забраната за част от дизеловите коли ще остане.
Автомобилните производители се опасяват, че пречките за движение на част от дизеловите коли ще доведат до драстично поевтиняване на целия дизелов парк.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |Формулата на Безос за генериране на страхотни идеи
Техники за успех |На днешната дата, 29 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |INSAIT получи ново финансиране в размер на 1 млн. долара от Google
Компании |Учени провеждат климатичен експеримент в Амазония, наречен "машина на времето"
Любопитно |Кати Ууд вижда хуманоидните роботи като най-голямата възможност в AI сферата
Икономика |Формулата на Безос за генериране на страхотни идеи
Техники за успех |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |На днешната дата, 29 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Венецуела прекрати енергийните си споразумения с Тринидад и Тобаго
Свят |INSAIT получи ново финансиране в размер на 1 млн. долара от Google
Компании |Как приливите създадоха първите градове?
Любопитно |Цени на печалба в първия час на БФБ
Финанси |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.