За пръв път след оптимизирането на портфолиото Armani отчете ръст на продажбите

За пръв път след оптимизирането на портфолиото Armani отчете ръст на продажбите

Опростяването на марките на италианската група Armani, което започна през 2017 г., даде плод година по-рано. 2019 година завърши за компанията с връщане към растеж след тригодишно планирано падане, дължащо се на оптимизирането на дистрибуцията и портфолиото на марката под само три етикета, информира Ройтерс

Нетните приходи на италианската модна компания възлизат на 2,158 милиарда евро, което е увеличение с 2,3% спрямо 2018 г. Продажбите с постоянен периметър (+ 7%) в пряко управляваната мрежа от магазини и електронна търговия се развиват добре. Общите приходи, включително лицензи, скочиха с 9% до 4,157 милиарда. 

През последните години групата на Armani оптимизира своето портфолио, като се съсредоточи върху Giorgio Armani, Emporio Armani и A | X Armani Exchange. Последните двама съответно усвоиха линиите Armani Collezioni и Armani Jeans. Преустройството беше придружено от преустройството на някои бутици и подобряването на дистрибуторската мрежа. През последната финансова година 105,5 милиона (в съответствие с 2018 г.) бяха инвестирани в рестартирането, също и в разширяване на мрежата за директна дистрибуция: тя вече има 598 магазина, със 70 повече отколкото в края на 2018 г., пише republica.it

Инвестициите в оборотен капитал леко намалиха парите и паричните еквиваленти, които останаха доста над 1,2 милиарда евро, докато печалбата преди данъчно облагане беше по-слабо засегната от очакваното (-12%) при 175 милиона евро. Долната линия на отчета за приходите и разходите показваше нетна печалба от 124 милиона.

Armani беше сред първите модни групи, разбрали тежестта от Covid-кризата. За една нощ, по време на седмицата на модата в Милано между 22 и 23 февруари, компанията затвори вратите на театъра и прехвърли своето стрийминг шоу. От началото на пандемията основателят изрази своето символично и осезаемо присъствие: това беше едно от първите му дарения за болниците, участващи в спешната ситуация (увеличени до 3 милиона предвид баскетболния отбор на "Олимпия Милано") и инициатива за преобразуване на италиански фабрики в производство на рокли.

По време на извънредното положение и наложената изолация, компанията помоли в отворено писмо луксозната индустрия да "забави" темпото си, за да стане по-устойчива. Armani се зае да работи за модифициране на веригата на дизайна, доставките и продажбите в магазините.

В Милано, както в бутиците, така и в ресторантите и хотелите, нормалността вече се връща при спазване на мерките за сигурност. И точно в ломбардската столица Armani се стреми да се върне със стил.

През септември ще бъдат представени колекциите на марките Giorgio Armani и Emporio Armani, във формат, който предстои да бъде определен.

А през януари 2021 г. е насрочена италианската премиера на Haute Couture на Armani Privé (събитие в Париж, което беше отменено, бел. ред.) в историческата обстановка на двореца Орсини в центъра на Рим.

Ударът на Covid през 2020 г. ще бъде неизбежен, като се има предвид премахването на туристическите потоци и замразяването на потреблението, но Armani "има както ресурси, така и широко консолидирана капиталова и финансова структура, способна да се справи с несигурността", пише италианското издание. 

Превод: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ