GombaShop затвърждава позициите си в България и гледа към чужди пазари

GombaShop затвърждава позициите си в България и гледа към чужди пазари

Мениджър разговаря със създателите на една от водещите платформи за електронна търговия в България за стратегията ù за развитие и разширяване на влиянието в страната и на регионалния пазар

- Защо SaaS решенията за електронна търговия придобиха толкова голяма популярност?

Петър Михайлов: Заради тяхната достъпност и факта, че дават възможността на предприемачите да се фокусират върху своя бизнес, без да се налага да мислят за решаването на ежедневни технически проблеми.

Георги Костов: Причината е в много по-честния бизнес модел. SaaS решенията ви дават възможност да започнете да използвате софтуера на момента, т.е. пестят ви време. Икономически са в пъти по-изгодни, т.е. спестяват пари, и не на последно място са технически обезпечени във всеки един момент, т.е. спестяват разходи и енергия, инвестирани в поддръжка и надграждане.

- Кои са основните клиенти на GombaShop? За кого е подходяща платформата?

П.М.: Клиентите са разнообразни. От големи брандове до малки, прохождащи предприемачи. Клиенти са ни бизнеси, които имат нужда от професионално създаден и поддържан софтуер, но не могат или не е ефективно да поддържат собствен технически екип или да наемат софтуерна компания.

Г.К.: GombaShop е насочен към малкия и средния бизнес и има за цел да даде лесен достъп до възможността да продаваш онлайн на търговци, които традиционно остават извън пазара на електронна търговия. Идентифицирали сме 4 групи, за които нашият софтуер би бил оптимален избор за техния онлайн магазин. Това са: Стартиращи малки бизнеси; Офлайн бизнеси, които искат да започнат да продават онлайн; Крафтъри, артисти и занаятчии; Дистрибутори и производители, чиято основна цел е добрата презентация в интернет.

- Кои са вашите предимства пред конкурентите ви?

П.М.: Фокусът върху качественото и добре работещо решение. Много от компаниите в бранша се стремят да изпък­ват, заливайки продуктите си с функции, които знаят, че нямат реална стойност и са за сметка на качеството на софтуера. Това им помага да продават по-лесно, но е в ущърб на техните клиенти. Количеството за сметка на качество не е устойчива стратегия за нашия бизнес. Предимство е и опитът, който натрупахме през годините. Ние бяхме на практика първото изцяло SaaS решение в България и през цялото това време сме напълно концентрирани в това да подобряваме и надграждаме продукта си. Научихме много за това от какво се нуждаят онлайн търговците, променихме много неща.

Г.К.: Основните ни предимства са три. На първо място е леснотата на използване на платформата. Тя е проектирана по начин, който дава възможност на хора без технически умения да оперират лесно със своя онлайн магазин. На второ място бих поставил прозрачната и честна ценова политика. Ние нямаме допълнителни условия, а обявените на сайта ни цени са тези, които търговците би следвало да предвидят като инвестиция в софтуера си. На трето място бих сложил архитектурата на самия софтуер. Той е лесен за управление, бърз, безотказен и гъвкав, което ни дава възможност да го развиваме и надграждаме, растейки бързо и ефективно.

- Пандемията се оказа сериозен двигател за онлайн търговията като цяло. Каква е динамиката на поръчките, извършвани от GombaShop? Какъв е ръстът на компанията ви за последните две години?

П.М.: Пандемията накара много бизнеси да ускорят плановете си за откриване на онлайн магазин. Решение като нашето е изключително подходящо за това, защото, от една страна, технически е най-бързият метод да се стартира професионален онлайн магазин, а от друга, минимализира грешките и финансовото им изражение, които присъстват във всяко начало.

Г.К.: За последните две години компанията ни порасна с близо 80%. Пандемията ускори процеси, които така или иначе бяха започнали отдавна. Всички разглеждат настоящата обстановка като двигател за електронната търговия. Аз бих казал, че електронната търговия се оказа двигател за икономиката в тази ситуация и именно благодарение на развитието на дигитализацията много компании успяха да намалят щетите от така развилите се обстоятелства. Горд съм, че GombaShop помогна на немалко търговци да спасят бизнесите си.

- Каква е стратегията ви за разширяване на влиянието на GombaShop?

П.М.: Верни сме на това, което искахме в самото начало – да предоставяме качествено и добре работещо решение за всички търговци. Придобивайки достатъчно опит и възможности в това, сега гледаме към чужди пазари.

Г.К.: През последната година дадохме начало на много инициативи. Разработихме партньорска програма, която ще даде възможност на много бизнеси в сферата на услугите да получат достъп до многобройните търговци, използващи нашата платформа, за да могат те да бъдат още по-успешни в интернет. В процес сме на преструктуриране на интерфейса на самия софтуер, което още повече ще улесни ползвателите му. Надградихме платформата с множество функционалности, свързани с лесната ѝ употреба за пазари извън България, което ще даде възможности както на нашите клиенти да продават в чужбина, така и на нас да предлагаме услугите си в други държави.

- Защо прибягнахте до придобиването на ваш конкурент и планирате ли още инвестиции в сектора?

Г.К.: Raz.bg беше една от първите платформи, които стартираха след нашата, и на практика следва същия бизнес модел. В последните две години разрабо­тихме стратегия, която е свързана с желанието ни да затвърдим лидерските позиции, които изградихме с годините, и придобиването на активите на raz.bg е част от тази стратегия. Не изключвам още такива сделки.

- Развивате ли платформата на други пазари извън българския?

П.М.: Международното развитие е важно за нас. От една страна, то ни дава достъп до по-големи пазари. От друга, благодарение на позициите ни на тези чужди пазари можем да помогнем и на българските ни клиенти да продават по-лесно в тези страни. Присъствието на международен пазар изисква сериозни средства и най-лесният начин да се преодолее тази пречка е онлайн търговията.

Г.К.: Повече от една година GombaShop присъства на сръбския пазар, а от лятото сме и в Република Хърватия. В плановете ни за 2022 г. влиза стартиране на още два пазара в Европа.

***

Профил на компанията

GombaShop™ е софтуерно решение от вида SaaS, насочено към малкия и средния бизнес, с помощта на което всеки търговец може да създаде собствен онлайн магазин. Компанията е създадена през 2014 г. и е първата по рода си в България. Към настоящия момент активните клиенти на платформата са над 1800, което я превръща в един от лидерите в сегмента.

Текстът е публикуван в новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Войната на наследниците: По-малкият син на Ален Делон оспорва завещанието на баща си
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение
Депутатите отхвърлиха предложението за референдум за запазване на българския лев до 2043 г.
В Перу археолози откриха 3D стенопис, който може да е на 4000 години
Антинобел награди за сърцебиенето на влюбените двойки и влиянието на сладоледа върху химиотерапията
На днешната дата, 4 септември. Рождениците днес