GombaShop затвърждава позициите си в България и гледа към чужди пазари

GombaShop затвърждава позициите си в България и гледа към чужди пазари

GombaShop затвърждава позициите си в България и гледа към чужди пазари

Мениджър разговаря със създателите на една от водещите платформи за електронна търговия в България за стратегията ù за развитие и разширяване на влиянието в страната и на регионалния пазар

- Защо SaaS решенията за електронна търговия придобиха толкова голяма популярност?

Петър Михайлов: Заради тяхната достъпност и факта, че дават възможността на предприемачите да се фокусират върху своя бизнес, без да се налага да мислят за решаването на ежедневни технически проблеми.

Георги Костов: Причината е в много по-честния бизнес модел. SaaS решенията ви дават възможност да започнете да използвате софтуера на момента, т.е. пестят ви време. Икономически са в пъти по-изгодни, т.е. спестяват пари, и не на последно място са технически обезпечени във всеки един момент, т.е. спестяват разходи и енергия, инвестирани в поддръжка и надграждане.

- Кои са основните клиенти на GombaShop? За кого е подходяща платформата?

П.М.: Клиентите са разнообразни. От големи брандове до малки, прохождащи предприемачи. Клиенти са ни бизнеси, които имат нужда от професионално създаден и поддържан софтуер, но не могат или не е ефективно да поддържат собствен технически екип или да наемат софтуерна компания.

Г.К.: GombaShop е насочен към малкия и средния бизнес и има за цел да даде лесен достъп до възможността да продаваш онлайн на търговци, които традиционно остават извън пазара на електронна търговия. Идентифицирали сме 4 групи, за които нашият софтуер би бил оптимален избор за техния онлайн магазин. Това са: Стартиращи малки бизнеси; Офлайн бизнеси, които искат да започнат да продават онлайн; Крафтъри, артисти и занаятчии; Дистрибутори и производители, чиято основна цел е добрата презентация в интернет.

- Кои са вашите предимства пред конкурентите ви?

П.М.: Фокусът върху качественото и добре работещо решение. Много от компаниите в бранша се стремят да изпък­ват, заливайки продуктите си с функции, които знаят, че нямат реална стойност и са за сметка на качеството на софтуера. Това им помага да продават по-лесно, но е в ущърб на техните клиенти. Количеството за сметка на качество не е устойчива стратегия за нашия бизнес. Предимство е и опитът, който натрупахме през годините. Ние бяхме на практика първото изцяло SaaS решение в България и през цялото това време сме напълно концентрирани в това да подобряваме и надграждаме продукта си. Научихме много за това от какво се нуждаят онлайн търговците, променихме много неща.

Г.К.: Основните ни предимства са три. На първо място е леснотата на използване на платформата. Тя е проектирана по начин, който дава възможност на хора без технически умения да оперират лесно със своя онлайн магазин. На второ място бих поставил прозрачната и честна ценова политика. Ние нямаме допълнителни условия, а обявените на сайта ни цени са тези, които търговците би следвало да предвидят като инвестиция в софтуера си. На трето място бих сложил архитектурата на самия софтуер. Той е лесен за управление, бърз, безотказен и гъвкав, което ни дава възможност да го развиваме и надграждаме, растейки бързо и ефективно.

- Пандемията се оказа сериозен двигател за онлайн търговията като цяло. Каква е динамиката на поръчките, извършвани от GombaShop? Какъв е ръстът на компанията ви за последните две години?

П.М.: Пандемията накара много бизнеси да ускорят плановете си за откриване на онлайн магазин. Решение като нашето е изключително подходящо за това, защото, от една страна, технически е най-бързият метод да се стартира професионален онлайн магазин, а от друга, минимализира грешките и финансовото им изражение, които присъстват във всяко начало.

Г.К.: За последните две години компанията ни порасна с близо 80%. Пандемията ускори процеси, които така или иначе бяха започнали отдавна. Всички разглеждат настоящата обстановка като двигател за електронната търговия. Аз бих казал, че електронната търговия се оказа двигател за икономиката в тази ситуация и именно благодарение на развитието на дигитализацията много компании успяха да намалят щетите от така развилите се обстоятелства. Горд съм, че GombaShop помогна на немалко търговци да спасят бизнесите си.

- Каква е стратегията ви за разширяване на влиянието на GombaShop?

П.М.: Верни сме на това, което искахме в самото начало – да предоставяме качествено и добре работещо решение за всички търговци. Придобивайки достатъчно опит и възможности в това, сега гледаме към чужди пазари.

Г.К.: През последната година дадохме начало на много инициативи. Разработихме партньорска програма, която ще даде възможност на много бизнеси в сферата на услугите да получат достъп до многобройните търговци, използващи нашата платформа, за да могат те да бъдат още по-успешни в интернет. В процес сме на преструктуриране на интерфейса на самия софтуер, което още повече ще улесни ползвателите му. Надградихме платформата с множество функционалности, свързани с лесната ѝ употреба за пазари извън България, което ще даде възможности както на нашите клиенти да продават в чужбина, така и на нас да предлагаме услугите си в други държави.

- Защо прибягнахте до придобиването на ваш конкурент и планирате ли още инвестиции в сектора?

Г.К.: Raz.bg беше една от първите платформи, които стартираха след нашата, и на практика следва същия бизнес модел. В последните две години разрабо­тихме стратегия, която е свързана с желанието ни да затвърдим лидерските позиции, които изградихме с годините, и придобиването на активите на raz.bg е част от тази стратегия. Не изключвам още такива сделки.

- Развивате ли платформата на други пазари извън българския?

П.М.: Международното развитие е важно за нас. От една страна, то ни дава достъп до по-големи пазари. От друга, благодарение на позициите ни на тези чужди пазари можем да помогнем и на българските ни клиенти да продават по-лесно в тези страни. Присъствието на международен пазар изисква сериозни средства и най-лесният начин да се преодолее тази пречка е онлайн търговията.

Г.К.: Повече от една година GombaShop присъства на сръбския пазар, а от лятото сме и в Република Хърватия. В плановете ни за 2022 г. влиза стартиране на още два пазара в Европа.

***

Профил на компанията

GombaShop™ е софтуерно решение от вида SaaS, насочено към малкия и средния бизнес, с помощта на което всеки търговец може да създаде собствен онлайн магазин. Компанията е създадена през 2014 г. и е първата по рода си в България. Към настоящия момент активните клиенти на платформата са над 1800, което я превръща в един от лидерите в сегмента.

Текстът е публикуван в новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ