Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Hilton отменя ежедневното почистване на хотелските стаи
Американският хотелски гигант Hilton, четвъртият по големина в света, с 6110 хотели и 971 780 стаи, реши да премахне ежедневното обслужване на стаите в хотелите си, освен ако клиентът изрично го поиска в началото на престоя си. В противен случай стаите ще се почистват на всеки пет дни, предава cincodias.elpais.com.
Хотелската верига аргументира тази мярка с нейното въздействие върху околната среда, като обяснява, че така ще бъдат спестени милиони литри вода и препарат за почистване на чаршафи и кърпи. Решението обаче предизвика сериозни възражения от страна на синдикални организации. Испанският профсъюз CCOO например разкритикува плановете, защото смята, че те ще доведат до големи съкращения на работни места при камериерките и обслужващия персонал.
Синдикатът Unite Here пък изчисли, че ако прилагането на тази мярка се разшири и сред останалите хотелски вериги, само в САЩ това ще означава, че 181 000 работни места ще бъдат загубени (четири на всеки 10 работници) и че спестяванията от заплати за компаниите могат да достигнат 4,8 милиарда евро.
Испанският профсъюз CCOO определи като "глупост" стратегията на някои вериги, които възнамеряват да премахнат ежедневното обслужване по стаите или които популяризират чрез своите уеб страници отстъпки за клиенти на техните холети, които решат стаите им да не се почистват ежедневно. "Трябва да кажем, че този тип практика нарушава законово установените по време на пандемията протоколи за сигурност срещу Covid и може да бъде голяма дискредитация за испанския туризъм", добавят от синдиката.
В момента веригата Hilton има портфолио от 17 хотела в Испания, от които наскоро бяха обявени два. Това са Canopy by Hilton в Мадрид, собственост на HIP и управляван от Barceló след цялостна реформа от 38 милиона евро, и Hampton by Hilton в Оспиталет де Йобрегат, разполагащ с 11 етажа и 241 стаи.
С решението си Hilton се присъединява към тенденцията хигиената на помещението да бъде избираема за клиента. Различни заведения са установили тарифи за ежедневно почистване или допълнителни услуги, ако клиентът се откаже ежедневно да се проверява стаята му.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.