Huawei отчита забавяне на ръста, но впечатляващи приходи за 2020-та

Huawei отчита забавяне на ръста, но впечатляващи приходи за 2020-та

Huawei отчита забавяне на ръста, но впечатляващи приходи за 2020-та

Стабилен растеж в предизвикателна година регистрира водещият технологичен гигант Huawei, който представи годишния си финансов доклад за 2020 г. в Шънджън. Резултатите на компанията са впечатляващи, макар темпът на ръст да се забавя. Huawei отчита приходи от продажби от 136.7 млрд. щатски долара за 2020 г., което е ръст от 3.8% на годишна база, а нетната печалба на компанията достига 9.9 млрд. щатски долара, което е увеличение с 3.2%. 

Телекомуникационният бизнес на Huawei е гарантирал през 2020 г. стабилните операции на повече от 1500 мрежи в над 170 държави и региони, допринасяйки за по-добри условия за дистанционната работа, онлайн обучение и онлайн пазаруване по време на всички локдауни заради COVID-19. Миналата година доказа, че свързаността между хората е по-важна от всякога, затова Huаwei се фокусира върху решения, свързани с информационните и комуникационни технологии и смарт устройствата, като се ангажира дигитализацията да достигне всеки човек, дом и организация. В партньорство с оператори по целия свят, компанията е помогнала за осигуряването на безупречна свързаност и работи по реализацията на над 3000 иновативни 5G проекта в повече от 20 индустрии като добив на въглища, производство на стомана, пристанищна дейност, промишлено производство и др., сочи годишният доклад, преминал и независим одит от KPMG.

Корпоративният бизнес на Huawei се фокусира върху разработване на иновативни решения за различни сценарии и различни сектори, както и върху създаване на цифрова екосистема. Сред предоставените от компанията нови разработки беше диагностично решение с помощта на изкуствен интелект, базирано на HUAWEI CLOUD, което помогна на болниците по света да намалят тежестта върху медицинската си инфраструктура.

С пускането на операционната система HarmonyOS и екосистемата за мобилни услуги на Huawei (HMS) потребителският бизнес на компанията продължи да надгражда своята стратегия за AI Life („1 + 8 + N“) за по-интелигентно потребителско изживяване на всички устройства и при различни сценарии, фокусирайки се върху смарт офис, фитнес и здраве, умен дом, лесно пътуване и забавления.

Компанията декларира, че запазва една от основните си бизнес цели от 2020 г.  -  възможностите да подпомага икономическото развитие и да създава работни места в страните и регионите, в които оперира. Това включва местни инвестиции, откриване на работни места, иновации, създаване на изследователски съоръжения. Според скорошен доклад на Оксфорд (The Economic Impact of Huawei on Europe, Nov. 2020) само през 2019 г. Huawei е допринесла с 16.4 млрд. евро към БВП на Европа, поддържала е 224 300 работни места и е осигурила 6.6 милиарда евро данъчни приходи.

С годишния отчет на компанията, одитиран от KPMG, можете да се запознаете тук

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ