Huawei преговаря за продажбата на бизнеса си със смартфона Honor

Huawei преговаря за продажбата на бизнеса си със смартфона Honor

Huawei води преговори с Digital China Group и други фирми за продажбата на част от бизнеса си със смартфоните Honor в сделка, която може да достигне 3.7 млрд. долара според запознати със случая, цитирани от „Ройтерс“.

Заради санкциите на САЩ китайският технологичен гигант пренасочва приоритетите си и се фокусира върху по-високия клас мобилни устройства, сред които не е марката Honor, насочена основно към младежи с нисък бюджет. Тя обаче отговаря за 26% от продажбите на Huawei в сегмента със смартфони.

Все още не е ясно какви активи ще бъдат продадени, но вероятно става дума за създадения през 2013 г. бранд Honor, възможностите за научноизследователска и развойна дейност и свързания бизнес с управлението на веригата на доставки. Финалното споразумение може да се окаже и на по-малка стойност.

Digital China е основният дистрибутор на телефоните Honor и се очертава като водещ претендент за изкупуването им, но сред потенциалните купувачи са и производителите TCL и Xiaomi.

Китайският технологичен гигант Huawei ще продължи да създава повече работни места в други страни чрез инвестиции и набиране на персонал, заяви межувременно високопоставен представител на компанията, цитиран от Радио Китай.

"Компанията инвестира в страни като Канада от повече от десетилетие и помага на местната икономика с усилията си да създаде заетост. Huawei е сред 20-те най-големи корпоративни инвеститори в Канада, където има над 1200 служители. Китайската компания е помогнала и за създаването на повече от 5000 непреки работни места", заяви Йен Лида, директор на борда и старши вицепрезидент на Huawei в рамките на панелна дискусия, част от ежегодния форум на Китайко-канадския бизнес съвет, който се провежда в Пекин. 

Дейв Мърфи, генерален консул на Канада в Шанхай, подчерта, че страната му ще продължи да бъде важна дестинация за инвестиции за китайските бизнесмени, въпреки предизвикателствата пред икономиката, породени от епидемията. 

Понастоящем Канада е вторият по големина търговски партньор на Китай, след САЩ. През 2019 г., Канада е внесла стоки от Китай в размер на 46,8 милиарда долара, а износът се равнява на 24,4 милиарда долара, сочи статистика на канадското правителство. 

 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ