Huawei преговаря за продажбата на бизнеса си със смартфона Honor

Huawei преговаря за продажбата на бизнеса си със смартфона Honor

Huawei преговаря за продажбата на бизнеса си със смартфона Honor

Huawei води преговори с Digital China Group и други фирми за продажбата на част от бизнеса си със смартфоните Honor в сделка, която може да достигне 3.7 млрд. долара според запознати със случая, цитирани от „Ройтерс“.

Заради санкциите на САЩ китайският технологичен гигант пренасочва приоритетите си и се фокусира върху по-високия клас мобилни устройства, сред които не е марката Honor, насочена основно към младежи с нисък бюджет. Тя обаче отговаря за 26% от продажбите на Huawei в сегмента със смартфони.

Все още не е ясно какви активи ще бъдат продадени, но вероятно става дума за създадения през 2013 г. бранд Honor, възможностите за научноизследователска и развойна дейност и свързания бизнес с управлението на веригата на доставки. Финалното споразумение може да се окаже и на по-малка стойност.

Digital China е основният дистрибутор на телефоните Honor и се очертава като водещ претендент за изкупуването им, но сред потенциалните купувачи са и производителите TCL и Xiaomi.

Китайският технологичен гигант Huawei ще продължи да създава повече работни места в други страни чрез инвестиции и набиране на персонал, заяви межувременно високопоставен представител на компанията, цитиран от Радио Китай.

"Компанията инвестира в страни като Канада от повече от десетилетие и помага на местната икономика с усилията си да създаде заетост. Huawei е сред 20-те най-големи корпоративни инвеститори в Канада, където има над 1200 служители. Китайската компания е помогнала и за създаването на повече от 5000 непреки работни места", заяви Йен Лида, директор на борда и старши вицепрезидент на Huawei в рамките на панелна дискусия, част от ежегодния форум на Китайко-канадския бизнес съвет, който се провежда в Пекин. 

Дейв Мърфи, генерален консул на Канада в Шанхай, подчерта, че страната му ще продължи да бъде важна дестинация за инвестиции за китайските бизнесмени, въпреки предизвикателствата пред икономиката, породени от епидемията. 

Понастоящем Канада е вторият по големина търговски партньор на Китай, след САЩ. През 2019 г., Канада е внесла стоки от Китай в размер на 46,8 милиарда долара, а износът се равнява на 24,4 милиарда долара, сочи статистика на канадското правителство. 

 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ