IKEA спира да издава годишния си каталог

IKEA спира да издава годишния си каталог

IKEA е на път буквално да затвори емблематична страница в историята си – гигантът за бюджетни мебели взе решение да прекрати 70-годишна традиция, като спре да издава каталога си с мултимилионен тираж, отразяващ тенденциите в интериорния дизайн.

Причината е фактът, че потребителите все повече пазаруват онлайн. През 2016 г. изданието достигна пика си от 200 млн. копия, доставени в обектите на веригата на над 50 пазара по света, пише „Ройтерс“.

Каталогът е публикуван за първи път през 1951 г. и е разпространен в южните части на Швеция. На неговата корица е столът, кръстен MK, а тиражът е от около 250 хил. копия. До 40 млн. набъбва това число през 2020 година.

Сега обаче IKEA гледа към дигиталното си бъдеще заради промените в потребителските нагласи, една от които все по-честото прибягване към електронно пазаруване заради пандемията – към края на август за период от 12 месеца компанията е отчела скок на продажбите с 45%.

С годините каталогът е станал „все по-малко и по-малко важен“ по думите на Конрад Грус, управляващ директор на франчайзодателя Inter IKEA Systems, подразделение на марката Inter IKEA Group. В продължение на десетилетия той беше едно от най-големите маркетинг усилия на компанията. Спестените от него средства ще бъдат пренасочени за промотиране онлайн и чрез други канали.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ