Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Inditex продължава ударно да възстановява продажбите си
Компанията, собственик на марката Zara, Inditex успя да възстанови в края на първата седмица на септември 89% от продажбите, които е имала през същия период на миналата година. Като се вземе предвид, че между 1 август и 6 септември 2019 г. компанията регистрира увеличение на бизнеса с 8%, на практика това означава, че тя е на нивото отпреди две години, информира испанското икономическо издание eleconomista.es.
Според документацията, изпратена от собственика на Zara до Националната комисия за фондовия пазар (CNMV), през февруари, точно преди началото на кризата, продажбите са били на ниво от 108% в сравнение със същия месец през 2019 г., като се вземат предвид и оборотът в магазините и онлайн каналите при постоянен обменен курс.
През март обаче те спаднаха наполовина, а през април, когато повечето магазини бяха затворени в световен мащаб, процентът спадна до едва 28%. Към май настъпи повратна точка и този месец 49% от продажбите за предходната година вече бяха достигнати, като се покачиха до 72% през юни и до 83% през юли.
В тази връзка от компанията припомнят, че през първата част на полугодието до 90% от магазините са останали затворени, въпреки че в края на периода повечето точки на продажби са били отворени. Всичко това, веригата на доставки на групата също е усетила ефектите, причинени от пандемията.
От Inditex подчертават, че се постига бързо възстановяване през втората половина на годината, като 98% от магазините вече са отворени. "Продажбите в магазините продължават да се възстановяват прогресивно и онлайн продажбите продължават да растат с изключителни темпове", казва компанията.
Въпреки възстановяването, което в момента се осъществява в световен мащаб, продажбите на Inditex в Испания са намалели с 40,8% през първата половина на финансовата си година 2020-2021, достигайки 1,2 млрд. евро в сравнение с 2,1 млрд. евро, регистрирани за същия период на предходната година, повлияни от ефекта на коронавируса.
Всъщност, в Испания секторът преживява безпрецедентен колапс след Гражданската война. Според барометъра, изготвян всеки месец от Acotex (Националната асоциация за търговия с текстил, аксесоари и кожи е най-представителната организация от сектора на модата и търговията на дребно в Испания, бел. ред.), през август продажбите са намалели, както във физическите магазини, така и онлайн, оставяйки годишното натрупване с 41,1% спад спрямо 2019 г.
Acotex твърди, че резкият спад на продажбите е настъпил, въпреки многото агресивни промоции, които за съжаление не са позволили потреблението да се подобри. От друга страна, се наблюдава допълнителен спад в маржовете, водейки компаниите в ситуация на изключителна слабост, в много случаи вече в технически фалит. Ето защо секторът като цяло изисква спешни и специфични мерки, сред които намаляване на ДДС-то за стимулиране на потреблението.
Inditex успя да се върне към печалба през второто тримесечие на своята финансова година, между 1 май и 31 юли, регистрирайки нетен резултат от 214 милиона евро, оставяйки на заден план загубите от първите три месеца.
През цялото полугодие продажбите възлизат на 8 млрд. евро, в сравнение с 12,8 млрд. евро през предходната година, с 37,3% по-малко, а загубите нарастват общо до 195 милиона. Нетната печалба за полугодието вече е положителна и достига 39 милиона евро.
„Аз съм особено доволен от развитието на онлайн продажбите, тъй като показва важността на стратегията за онлайн интеграция като съществена част от нашия бизнес модел с три ключови стълба: гъвкавост, интеграция и устойчивост", коментира при представянето на резултатите за полугодието президентът на Inditex Пабло Исла.
Източник: eleconomista.es
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.