Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Инфографика: Голям, по-голям, Amazon!
Докато физическите обекти поемаха загубите от извънредното положение, Amazon повиши стойността си до над 1.4 трлн. долара – 4 пъти повече от 2016 година насам. Миналата година технологичната компания е доставила над 2 млрд. пратки в световен мащаб. Какво означава тези факти за конкурентите ѝ в индустрията? Това показва инфографиката на Visual Capitalist.
Според нея пазарната капитализация на основания от Безос гигант се равнява на тази на останалите 9 най-големи вериги магазини в САЩ, взети заедно. От 2010 година насам Amazon е увеличил стойността си с 2830%, задминавайки водещия тогава Walmart, който в момента се оценява на 339 млрд. долара.
[[{"fid":"356660","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1560,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Кошницата на Amazon
10-те най-големи придобивки на бранда от основаването му през 1994 година до днес са веригата хранителни магазини в САЩ, Канада и Великобритания, Whole Foods, стрийминг платформата Twitch, както и компанията за автономни превозни средства Zoox.
[[{"fid":"356661","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":820,"width":820,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Продължаваме напред
Въпреки „наводнението“ от онлайн поръчки по време на пандемията, Amazon също пострада финансово от кризата. Само през второто тримесечие на 2020-а се очаква да има около 4 млрд. долара разходи, свързани с новия коронавирус. Същевременно бизнес моделът на компанията изглежда работещ и в настоящите условия на пазара. Към 1 юли цената на акциите скочи с 51% от началото на годината, което ще помогне за бързо възстановяване на загубите.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.