Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Инфографика: Моделът за приходи на Amazon
През годините Amazon се превърна в нещо повече от онлайн магазин. Докато електронната търговия съставлява значителна част от общите продажби на компанията, нейният разнообразен модел на приходи генерира милиарди чрез различни бизнес сегменти.
В своя визуализация платформата Visual Capitalist предоставя общ преглед на различните части, които съставляват технологичния гигант, като са показани нетните продажби за периода от юни 2019 година до 2020 година.
С пазарна капитализация от 1.7 трлн. долара Amazon е най-ценният търговец на дребно в света, а ключов фактор за този успех е диверсификацията в други области. Това е разбивка на приходите на Amazon:
[[{"fid":"363639","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":257,"width":614,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Източник: Visual Capitalist
Това обаче далеч не е единствената корпорация, която се възползва от разнообразни потоци от приходи. Например 17% от средствата на Apple съставляват услуги като Apple Pay и Apple Music. Тази стратегия е от ключова полза, тъй като осигурява наличието на буфери срещу сривовете на пазара.
Ето как го прави Amazon.
[[{"fid":"363638","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2236,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Източник: Visualcapitalist.com
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.