Избери си вкус - нова гама продукти на Costa Coffee прави дебют в България

Избери си вкус - нова гама продукти на Costa Coffee прави дебют в България

България е първият европейски пазар, на който започва лансирането на нова гама продукти от легендарната марка Costa Coffee. The Coca-Cola Company придоби бранда миналата година, а Кока-Кола ХБК е първият бутилиращ партньор в Системата на Кока-Кола, който ще координира пазарното въвеждане на марката не само у нас, а и в останалите си 27 пазара по целия свят. Това е уникална възможност да запишем името на България със златни букви в книгата за историята на Кока-Кола, казва Николай Тодоров, който оглавява отдел "Алкохол и топли напитки" в компанията в България. На него е поверена и цялата спецоперация по успешния дебют на Costa Coffee на българския пазар.

- Защо точно България е изборът за първи пазар от 28 страни в групата на Кока-Кола Хеленик, на който да лансирате новите продукти с марката Costa Coffee?

- Знаете, че Кока-Кола ХБК България беше дистрибутор на Lavazza почти 2 години в периода 2017-2019 г. и като компания натрупахме безценнен опит в маркетирането и дистрибутирането на кафе. Именно заради високата оценка за периода, експертизата и страхотния екип, който успяхме да съхраним, на нас беше гласувано доверието да започнем първи. И то не само в рамките на 28-те пазара в групата на Кока-Кола Хеленик, а в цяла Европа. Това ни предоставя уникалната възможност да запишем името на България със златни букви в книгата за историята на Кока-Кола.

- Какво включва портфолиото на бранда, който ще лансирате у нас?

- Засега стартираме с 3 вида продукти: мляно кафе и кафе на зърна за ритейл пазара, както и професионално кафе на зърна, предназначено за ХоРеКа (хотели, ресторатни, кафенета). Всеки от видовете има 4-5 разновидности, което дава възможност на потребителя да избере своя бленд или да опитва различни видове кафе. Всички предлагани блендове са наистина с гарантирано качество, тъй като само 5% от произвежданите зърна в света могат да отговорят на стандартите на Costa Coffee за качество.

[[{"fid":"355706","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":747,"width":747,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

- Какъв потенциал за бизнес растеж виждате в добавянето на кафе към продуктовата гама на компанията?

- Добавянето на Costa Coffee към портфолиото на Кока-Кола ХБК България е важен момент в нашата 55-годишна история в страната и логична стъпка във визията ни да предложим на нашите клиенти цялостно портфолио от напитки, покриващи всички поводи за консумация от денонощието. Като лидер в повечето категории, в които участваме, хоризонталният ръст на портфолиото дава допълнителни възможности и навлизаме в пазар, който се доближава по стойност до този на безалкохолните напитки. Или с други думи - удвояваме възможностите си за ръст.

- Влизате като нов играч в зрял сегмент с висока конкуренция. На каква стратегия залагате за налагането на бранда?

- За нас винаги клиентът е бил и ще е в центъра на всичко, което правим. Отговорът тук е еднозначен – безкомпромисно качество. Качество във всичко което правим – продукт, доставка, обслужване, комуникация, сервиз на машини, компетентност на търговския екип. И всичко това на една достъпна цена за потребителя.

- Ние сме страна със силна традиция в консумацията на кафе, как ще отговорите на вкусовете на българския потребител, има ли селекция, разработена специално за нашия пазар?

- Подготовката за лансирането на Costa Coffee започна преди повече от 8 месеца, като за това време, нашите майстор-баристи опитаха хиляди проби кафе, които са различни комбинации от сортове, степен на изпичане и начин на приготвяне. България беше представена от Кирил Кирилов.

- Кока-Кола ХБК e компания с високи стандарти и смели ангажименти в областта на устойчивото развитие. Какво наследство в това отношение получавате от Costa Coffee?

- Ако има марка кафе, която отговаря на нашите стандарти за устойчиво развитие, то това е Costa Coffee. Всички блендове, които предлагаме, имат сертификат от Rainforest Alliance, което означава, че отговарят на много строги критерии, свързани с 3 основни ангажимента – селско стопанство (запазване на биоразнообразието, подобряване животa на хората, запазване на натуралните ресурси и ефективно планиране и менажиране на фермите), горско стопанство (предпазване на застрашените видове, минимално засягане на горски масиви, планиране на изсичането и съобразяване с местните общности) и туризъм (предпазване на екосистемите, разумно използване на ресурсите, намаляване на въглеродния отпечатък и културно развитие на местните общности). Много марки имат специални блендове, които са с Rainforest Certificate и ги използват като маркетингови инструменти, но при Costa Coffee 100% от кафето е с този сертификат.

- Като бранд Costa Coffee се асоциира у нас най-вече с веригата кафетерии. Каква е всъщност неизвестната за българите история на марката? И ще търсите ли партньорство с веригата под същата марка?

- В България кафетериите Costa Coffee се управляват от франчайзополучател -  не са част от бизнеса на нашата компания, но са важен и естествен партньор в утвърждаването на силната марка Costa Coffee. Историята на марката пък започва през 1971 г., когато двама братя италианци – Серджио и Бруно Коста, пристигат в Лондон. Разочаровани от качеството на кафето, с което са посрещнати, те решават да изпекат собствено. Така създали микропекарна за кафе на Fenchurch Street в сърцето на Лондон и експериментирали със 112 различни бленда, докато открият идеалния – Costa Coffee Signature Blend. Цялото кафе на зърна се изпича бавно, за да запази естествените си масла, благодарение на което се получава по-гладък и по-богат вкус. Този процес се наблюдава от Майстора на кафето на Costa Coffee, Дженаро Пелича, който е обучен от самите братя Коста, а езикът му е застрахован за 10 млн. паунда.

Нина Панова, Мениджър Нюз

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Путин : Всички западни войски в Украйна ще бъдат легитимни цели за Москва
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
ЕС обяви план да не купува нито една молекула газ от Русия
Премиерът Желязков пред Антонио Коща: Решението на българския парламент е да не изпращаме войски в Украйна
Мъск твърди, че роботите Optimus ще спасят Tesla. Много от тях обаче все още не работят
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
На днешната дата, 5 септември. Имен ден празнуват Захари, Захария, Захарина, Зара, Елисавета
Борисов лобира за единен кандидат за президент на дясноцентристките партии