Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Луксозни и в онлайн търговията
Луксозните марки бяха едни от последните, които се присъединиха към дигиталната търговия на дребно и с годините все повече залагат на собствените си онлайн платформи, за да достигнат до клиентите. Най-голямото предизвикателство пред тях при този процес на адаптиране и трансформация е да запазят непокътнат най-големия си актив: своята изключителност. Ключът към успех е да се гарантира изживяването при пазаруване и да се пренесе магията на визуалния мърчандайзинг и опаковане от луксозните физически магазини на цифровата платформа, пише eleconomista.es.
Един от пионерите в това отношение е LVMH, която през 2017 г. пусна своя ексклузивен мулти-марков дигитален луксозен магазин 24 Sèvres. Неговата цел е да възпроизведе пазаруването в своите физически универсални магазини, акцентирайки върху продукти и аксесоари, които помагат да се възпроизведе визуалното и сетивно преживяване в парижкия магазин.
Но не всички луксозни марки все още са готови да направят големия скок сами. Chanel предпочете да избере стратегически партньорства с утвърдени партньори като Farfetch, за да разработи нови цифрови инициативи. Целта беше не толкова каналът за продажби, колкото комуникационният канал, който позволява на фирмата да стане известна сред нови, по-млади потребители, склонни да пазаруват в мулти-маркова среда.
Сред висококачествените мултимаркови дигитални магазини с неограничен бюджет се открояват утвърдени платформи, като Net-a-Porter и Mr Porter, неговата мъжка версия, Yoox, BlueFly, Moda Operandi, MatchesFashion, RunWayCatalog, Luisa Via Romana или MyTheresa. Последните двама играчи от премиум сегмента са разработили кутии за доставка, които сами по себе си са станали обект на желание.
Внимание заслужава и британско-португалската онлайн луксозна модна платформа за продажба на дребно Farfetch, която съчетава елегантен дизайн на уебсайта с лесна навигация при извършването на покупка. Това е един от малкото магазини от този вид, който предлага безплатна глобална политика за доставка.
В онлайн пространството изпъкват и няколко онлайн универсални магазини, позиционирани на луксозния пазар като Saks Fifth Avenue, Selfridges, Bergdorf Goodman, Nordstrom и Harvey Nichols.
Компанията за луксозни стоки Richemont, основана през 1988 г., която е собственик на марки като Cartier, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels, Baume & Mercier, Mont Blanc или Piaget, и която придоби Yoox Net-A-Porter Group през 2018 г., обяви в началото на ноември сътрудничеството си с Farfetch и Alibaba, циято цел е да ускори цифровизацията на луксозната индустрия, в който технологиите са от ключово значение.
Двете основни линии на технологичните иновации се фокусират върху представянето и персонализирането на продуктите. В този смисъл Avenue 32 е пионер в използването на видео, което цели да се видят дрехите в движение.
От своя страна, Amazon обяви през септември стартирането на Luxury Stores, ексклузивен канал за премиум марки в рамките на своята платформа, който ще бъде открит с марката от висок клас Óscar de la Renta като първи официален партньор, към който ще бъдат добавени и други марки. Гигантът за търговия на дребно го е определил като "магазин в магазина", което означава да се даде на марките по-голям контрол върху инвентара, избора и ценообразуването, докато Amazon предоставя своя дигитален и физически логистичен опит.
Източник: eleconomista.es
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.