Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайският Uber се готви за навлизане в Западна Европа
Китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing планира дебют в Западна Европа в търсене на нови пазари за растеж преди своето дългоочаквано първично публично предлагане на борсата, предаде Блумбърг, позовавайки се на запознати източници.
Базираната в Пекин компания обмисля разширяване на глобалното си присъствие чрез стартиране на услуги за споделени пътувания на няколко пазара на Стария континент, включително Великобритания, Франция и Германия, до края на първата половина на годината, споделят двама източници, запознати с плана. Според трети източник компанията вече е създала екип, отговарящ за Европа, и назначава служители на местно ниво.
На фона на новината акциите на конкурентите на китайската компания – Uber и Lyft, поевтиняха съответно с 3% и 4% в борсовата търговия.
Didi се насочва вниманието си към нови пазари, след като растежът ѝ в Китай, където тя има доминиращ пазарен дял, започна да се забавя. През 2016 г. компанията пое бизнеса на Uber в Китай, който регистрираше големи годишни загуби. В момента подкрепяната от SoftBank компания оперира в 13 страни извън Китай, основно в Латинска Америка. Миналия август тя започна да предлага услуги в Русия, като същевременно с това инвестира и в базираната в Естония Bolt Technology OU – основният конкурент на Uber в Европа.
Като част от плановете за експанзия, Didi обмисля и предлагане на допълнителни услуги като доставка на храна в зависимост от търсенето на местния пазар. Целта е повишаване на стойността на фирмата, която в момента е един от най-големите стартъпи на планетата, преди потенциално първично публично предлагане, казват източниците на Блумбърг.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.