Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Компании призовават служителите си в САЩ да гласуват. Дават им отпуск
В навечерието на президентските избори в САЩ частният сектор прави опит да накара служителите си да стигнат до урните и да упражнят правото си на глас.
Близо 800 компании, включително Nike, здравната Abbott Laboratories и технологичната Qualcomm, участват в активистката група Time to Vote („Време за гласуване“), която насърчава бизнеса да освободи персонала си за няколко часа, за да гласува, предаде „Ройтерс“.
Apple, Tiffany & Co, Twitter и Walmart са сред брандовете, които дават допълнителен платен отпуск на желаещите да гласуват, а Starbucks призовава служителите доброволно да се присъединят към местните избирателни секции на 3 ноември, след като някои щати отбелязаха значителен недостиг – в Мериленд например са необходими 14 хил. души. „Знаем, че съществуват бариери, особено в черните и кафявите общности в цялата страна, които придават системен расизъм и изискват по-голям достъп и протекции на избирателите. Нито един не трябва да избира между смяната си и гласуването в или преди изборния ден“, пише в бележка до работниците си изпълнителният директор на Starbucks, Кевин Джонсън.
Други компании, включително Kraft Heinz и Target, са създали уебсайтове, в които помагат на хората да се регистрират за гласуване и да научат повече за кандидатите.
Тези усилия са свързани и с факта, че близо половината от гласоподавателите се опасяват от затруднения с гласуването според проучване на института Pew.
Правилата за освобождаване за упражняване на вот варират – в Ню Йорк се изисква служителите предварително да уведомят работодателя, че ще гласуват, като за това могат да получат до два свободни платени часа, а в Алабама получават един неплатен час.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.