Машината за приходи на Google се забави за първи път в историята на компанията

Машината за приходи на Google се забави за първи път в историята на компанията

Машината за приходи на Alphabet се забави за първи път в близо 20-годишната история на компанията, след като пандемията от коронавирус и последвалите икономически проблеми накараха рекламодателите да намалят разходите.

Приходите от реклами, които са основният двигател за растеж на компанията майка на Google, са достигнали 29,9 млрд. долара през второто тримесечие, което представлява спад от 8,1% спрямо същия период на миналата година. Това е най-ниското им ниво от третото тримесечие на 2018 г. и първият спад на годишна основа. На този фон приходите от рекламни на Facebook нараснаха с 11% на годишна база.

Общите приходи на Alphabet за второто тримесечие възлизaт нa 38,3 млрд. дoлapa, като очакванията бяха за приходи от 37,37 млрд. долара

Компанията регистрира печалба от 10,13 долар на акция при очаквани 8,21 долара за акция.

Рекламният бизнес на Google показа признаци за забавяне още преди пандемията. Приходите на компанията от рекламите на платформата Yotube обаче са нараснали с 6% до 3,8% млрд. долара, а тези от облачната услуга Gооglе Сlоud с 43% до 3,01 млрд. долара.

 „Като цяло се наблюдава инерция при облачния бизнес“, коментира главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай. Облачната услуга на Amazon, която е много по-голяма от тази на Google, отчете ръст от 29% до 10,8 млрд. долара за тримесечието.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ