McDonald’s 30-процентов спад на продажбите за второто тримесечие

McDonald’s 30-процентов спад на продажбите за второто тримесечие

McDonald’s 30-процентов спад на продажбите за второто тримесечие

Бизнесът на веригата за бързо хранене  McDonald’s се е засилил през второто тримесечие на годината с постепенното отваряне на пазарите, но компанията очаква възстановяването й да бъде трудно, информира Асошиейтед прес.

От общо 39 000 заведения на компанията по света 96 процента отново са отворени спрямо 75 процента в началото на второто тримесечие.

Продажбите на магазини със сравним оборот, които за април са се сринали с 39 процента, през юни отчитат понижение от само 12 процента.

Възстановяването обаче е неравномерно. На някои пазари като Австралия и Япония продажбите вече изпреварват цифрите от 2019 година. В Китай продажбите са се свили. В САЩ компанията отложи отварянето на заведенията си в началото на юли, когато случаите на Ковид-19 в страната започнаха да се увеличават рязко. Миналата седмица McDonald’s обяви, че ще отложи отварянето на закритите зали с поне още един месец и ще изисква от всички, които влизат в заведенията, да носят маски.

Чистата печалба на веригата се е свила с 68 процента до 484 млн. долара за тримесечието с отчитане на еднократни фактори. Това се равнява на печалба от 66 цента на акция спрямо очакванията на Уолстрийт за 74 цента на акция.

Продажбите на съпоставими магазини са намалели с 24 процента за цялото тримесечие, разминавайки се леко с прогнозите на анализаторите.

Приходите са с 30 процента по-ниски или 3,76 млрд. долара, което леко надвишава очакванията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ