Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Мъск ще прави свръхзвуков влак от Ню Йорк до Вашингтон
Илон Мъск обяви, че започва проект за скоростен влак между Ню Йорк и Вашингтон, който ще взема разстоянието за 29 минути, съобщи Франс прес. Предприемачът добави, че е получил устно съгласие от правителството и е оптимист, че официалният договор ще бъде сключен скоро.
Свръхскоростната линия трябва да замени конвенционалните влакове с капсули, които ще се движат със свръхзвукова скорост по малки тръби.
Разстоянието от Вашингтон до Ню Йорк е 330 км и се взема с автобус за около 4-5 часа, а с влак - три часа и 20 минути средно. Със самолет е около 45 минути.
Основателят на Tesla и SpaceX разказа с туит, че има съгласието и на компанията la Boring Company, специализирана в прокопаването на тунели, която ще направи трасето за влака Hyperloop.
Скоростният влак ще минава и през Филаделфия и Балтимор. Засега няма официално потвърждение за сделката от министерството на транспорта, което вчера препращаше за повече информация към Белия дом.
„Имаме обещаващи дискусии“, беше краткият коментар на говорител на Белия дом.
Мъск е пряко свързан само с прокопаването на тунелите за влака. Самият влак е разработен от друга корпорация, която не е финансово свързана с милиардера.
На този пазар има няколко компании. През април The Northeast Maglev, друга американска кампания, представи подобен проект като този на Мъск. Тя си партнира с японската железопътна JR Central, която е развила технологията "Scmaglev" за скоростно придвижване на магнитни възглавници. В момента текат тестовете на тази електромагнитна система, която трябва да свърза Токио и Осака със скорост 500 км/ч. Компанията обаче не използва името Hyperloop за разлика от други две компании Hyperloop One и Hyperloop Transportation Technologies (HTT), които развиват такива собствени проекти.
С друг туит от вчера Мъск съобщи и за започването на проект за високоскоростен влак между Лос Анджелис и Сан Франциско, както и за линия между няколко града в Тексас.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.