Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нестле България удвоява инвестициите в модернизация
17 млн. лв. за повишаване на производителността и разработването на нови продукти планира да инвестира Нестле България през 2020 година. На практика инвестициите в модернизация на фабриката в София ще бъдат двойно по-големи спрямо 2019-та година, споделиха от компанията по време на виртуална среща с медиите днес.
Nestle запазва бизнес стратегията си, в която новите продукти и иновациите остават основен източник за дългострочен категориен растеж и пазарно лидерство на глобално и локално ниво, стана ясно от думите на изпълнителния директор на "Нестле България" Петър Стоилов, който представи резултатите на компанията в глобален мащаб, но най-вече позиционирането й на българския пазар, както и плановете за тази година.
Устойчиво лидерство
Нестле България остава пазарен лидер в 5 от 7 категории продукти, в които оперира – това са традиционно силните за компанията Кафе, Кулинарни продукти, Млечни продукти, Храни за домашни любимци и Зърнени закуски. Продажбите за 2019 г. са нараснали спрямо 2018 г. и достигат до 268 млн. лв. Само за първото тримесечие на 2020 г. продажбите възлизат на 65 милиона лева, като генерират реален вътрешен ръст от 1.7%.
Съотношението на местни продажби и износ е 60:40 в полза на вътрешните продажби. Тези 40% износ са на готов продукт с добавена стойност, отбеляза Петър Стоилов.
Стратегическата марка за компанията - Kit Kat е с ръст от 8.5% за 2019 г.
През друг свой утвърден бранд – Мура, компанията се насочва към още по-силни позиции в най-големия сегмент на целия шоколадов пазар в България – вафлите, като предстои да бъдат пуснати два изцяло нови варианта на МУРА Минис, подходящи за контрол на порциите.
Нестле е производител номер 1 и в категорията на зърнените закуски с пазарен дял от 35,1%. Тук 72% от ръста на категорията идва от Нестле продукти, 47% от които са от новите продукти за 2019 г. – Nesquik Cocoa Crush и Lion Wild crush. Започва и лансирането на новия NESQUIK BANANA CRUSH.
В категорията „Детско хранене“, след десетилетия изследвания, Nestlé направи нов научен пробив, като разработи мляко за малки деца с олигозахарид, структурно идентичен с този в майчината кърма. Нестле България бе сред първите пазари, които допълниха гамата NAN с новия продукт. В същата категория компанията лансира и нова гама натурални бебешки храни от марката Nestle Gerber. В сегмента на кулинарните продукти MAGGI® демонстрира ръст в продажби тази година спрямо същия период на 2019 г. като достига до впечатляващи нива на пазарния дял от 87.6%. Тази година марката предвижда и лансиране на три разновидности на БИО бульони, както и иновативно предложение на три вкуса течен бульон.
В категория „Кафе“ двигател на ръста в сегмента е марката NESCAFÉ® DOLCE GUSTO® с 83.9% пазарен дял.
Двуцифрен ръст през последната година бележи и категорията на „Храни за домашни любимци“ - 10.6 %, дължащ се главно на PURINA® (27.2 % MAT).
„Зелено“ възстановяване
Независимо от внезапния рязък обрат в живота на всички и трудностите, през които преминават държавите, бизнесите, икономиките, компанията ще продължи да изпълнява своите ангажименти към хората, обществото и природата, подчерта Нели Ангелова Мениджър комуникации „Югоизточен пазар“. Тази година Нестле България се ангажира да надгради постигнатите резултати по програмата си за устойчиво развитие и да започне нова кампания „Recover Green“, с която да ангажира и стимулира поведението на повече хора към отговорно отношение към природата. Миналата година компанията постигна на 100% целта за премахване на употребата на еднократни пластмаси от персонала във фабриката и администрация, намали употребата на пластмаса с 32 тона в производствената си дейност, а на хартия с 43 тона и получи сертификат за зелена енергия.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.