Nestle отчита близо 10% спад на продажбите, но запазва органичния ръст

Nestle отчита близо 10% спад на продажбите, но запазва органичния ръст

Производителят на храни и напитки Nestle отчете спад на продажбите от 9,5% за първата половина на годината. Компанията е генерирала 41,2 млрд.  швейцарски франка оборот в периода януари – юни. Въпреки това печалбата на акция се увеличава с 22% до 2 швейцарски франка, а органичният ръст достига 2,8%, се казва в отчета на компанията за полугодието. Свободният паричен поток намалява с 19% до 3,3 млрд. швейцарски франка, което се дължи главно на забавеното изплащане на дивиденти от свързано дружество и на по-ниските приходи.

През отчетния период най-добре са се представяли продажбите на храните за домашни любимци. Приходите от тях достигат близо 7 млрд. франка, което е с цели 6,5% повече в сравнение със същия период на миналата година. Най-много приходи компанията продължава да има от прахообразни и течни напитки – 10,7 млрд. франка, които отбелязват спад от 5,5%. Най-голям спад има в продажбите на бутилирана вода – приходите от нея се понижават до 3,2 млрд. франка или цели 15% на годишна база. Спад има и при шоколадовите продукти – продажбите им отговарят на 2,9 млрд. франка, което е с 14% по-малко на годишна база.

Компанията все пак очаква възстановяване до края на годината и ръст на продажбите от 2-3% за цялата 2020 г.

Само преди три месеца Nestle отчете най-добрия си тримесечен ръст на продажбите за близо 5 години, в резултат на потребителското запасяване за изолацията по време на карантинните мерки заради коронавируса. Клиентите са набавяли запаси от храната за домашни любимци Purina през кафе Nescafe до замразени ястия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ