Nestlé представи бизнес резултати и планове за нови продукти

Nestlé представи бизнес резултати и планове за нови продукти

Три фабрики в Европа произвеждат известните шоколадови блокчета KitKat - българската в София и още две - във Великобритания и Германия. Но само българската е център за иновации в развитието на този популярен по света и вкусен продукт. 

Това посочиха от Nestlé България на пресконференция днес в столицата. Компанията изнесе финансовите си резултати за 2017 г., обяви планове за растеж през 2018 г. и посочи заложената насока за развитие на световната група Nestlé.

"Всичко, което печелим от операциите, инвестираме за постигане на ръст. През предстоящата година искаме да растем в четири категории: кафе, храни за домашни любимци, детски храни и вода", коментира за плановете на Групата изпълнителният директор на Nestlé България Емануел Артур.

Nestlé има само една фабрика в България на фона на стотици по света, но със стратегическо значение. В нея работят 1092 служители, които развиват 90% за износ около 1000 вида продукти, транспортирани до 43 страни - най-вече в Европа. 

Българската фабрика на Nestlé в столичния район "Люлин" е изпратила 2017 г. с продажби за над 258 млн. лв. Нейните печалби през годината са били от 23,3 млн. лв, съобщи ръководството. 

През 2017 г. Nestlé България АД е вложила 6 млн. лв. в иновации. От тях 24% са били в разработването на нови, различни продукти. Сред водещите от тях е нов KitKat Senses с вкус на солен карамел, който ще бъде пуснат на пазара в България до края на годината. 

За износ в Германия ще бъдат произвеждани KitKat Chunky с вкус на кафе, KitKat хапки с фъстъчено масло в пакет за споделяне, KitKat "ребалансиран" - с намалено съдържание на захар и увеличено на мляко и какао, а за Великобритания - KitKat Chunky Ню Йорк Чийзкейк с маслен чийзкейк топ крем с извара и есенция ванилия.

"Производството на Kit Kat Chunky от 2002 г. насам имаше огромно значение, за да се сдобие фабриката в София с международна видимост. В нея днес работят 130 души, за които това е работно място от над 20 години - те са наши много лоялни служители. Гордеем се, че имаме поколения, работещи при нас", обясни Сара Вюитенез, мениджър "Фабрика за шоколадови продукти и бисквити".

Очаква се всеки момент на българския пазар да навлезе и очакваният от потребителите розов шоколад, произведен от фабриката на Nestlé в Германия. 

Nestlé България държи водещия пазарен дял у нас в категорията "Кафе" (над 40%), с бързо растяща подкатегория на кафе капсулите, при които през 2017 г. е имало растеж на продажбите от над 80%. 

Сред марките, в които компанията има иновации през миналата година, са Nescafe Dolce Gusto, Мура, Maggi Fix, храните за домашни любимци Friskies.

В глобален план Nestlé отчита продажби през 2017 г. за 89,8 млрд. швейцарски франка, с органичен ръст от 2,4%. Тя има общо 418 фабрики, в които работят над 323 000 души, разположени в над 189 държави. Развива 2000 бранда. 1 млрд. продукта на Nestle са продавани всеки ден. Устойчивото развитие и екоиновациите са приоритет. 

За 2018 г. очакванията са за растеж от 2 до 4%. В първото тримесечие Групата има продажби за 21,3 млрд. франка и органичен ръст от 2,8%. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция
Четири месеца подред България е страната в ЕС с най-силен спад на промишленото производство