Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nestle продава сладкарския си бизнес в САЩ на Ferrero за 2,8 млрд. долара
Швейцарският концерн Nestle ще продаде американския си бизнес за сладкарски изделия на италианската компания Ferrero за 2,8 млрд. долара, съобщи Би Би Си
Хранителния гигант ще се раздели с някои от най-популярни марки на пазара в САЩ, като Crunch, Nerds, Runts и Butterfinger, за да се фокусира върху други продукти от своето портфолио.
Сделката, която се очаква да бъде завършена през март тази година, ще превърне италинаската компанията, известна с продуктите си Nutella, Kinder, Tic Tac и Ferrero Rocher, в третия по-големина производител на сладкарски изделия в САЩ.
От Ferrero заявиха, че новите марки подобрят значително присъствието на компанията на американския пазар и ще и помогнат да предложи на потребителите разнообразен асортимент от качествени продукти.
Въпреки това, Nestle изостава значително от лидерите в САЩ Mars и Hershey, като компанията държи само 3% от сладкарския пазар в страната.
Главния изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер заяви, че сделката ще позволи на компанията да инвестира в други области, в които компанията е лидер или очаква бъдещ растеж.
Сред тези области са храните за домашни любимци, бутилираната вода, кафето, замразените храни и детските храни.
След като Шнайдер пое ръководството на Nestle през миналата година, компанията придоби няколко фирми, които се занимават с вегетариански храни, витамини и висококачествено кафе.
От Nestle заявиха, че ще продължават да развиват международния си сладкарски бизнес, в които изпъква името на шоколадите KitKat.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.