Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нетната печалба на H&M спада с 91% през 2020-а
Шведската модна верига Hennes and Mauritz (H&M) представи този петък нетна печалба от 1,2 млрд. крони (123 милиона евро) за последната си финансова година, което е с 91% по-малко заради пандемията от коронавирус, пише cincodias.elpais.com.
Еволюцията на резултата беше много негативно повлияна от пандемията, особено през второто тримесечие, като магазините бяха затворени на повечето пазари, до 80% от общия брой, показва баланса на компанията. Нетната оперативна печалба (EBIT) е спаднала с 82% до 3 млрд. шведски крони (306 милиона евро). Продажбите възлизат на 187 млрд. шведски крони (18,4 млрд. евро), което е с 18% по-малко в местни валути, въпреки че продажбите по интернет (28% от общия брой) са нараснали с 39% на годишна база.
"Със силен и печеливш ръст в онлайн продажбите и добър контрол на разходите успяхме да приключим годината с печалба и солидна финансова позиция", похвали се изпълнителният директор на H&M Хелена Хелмерсон, добавяйки, че ще удължат тези мерки, за да се справят с негативните ефекти от настоящите ограничения и затваряния.
Към 30 ноември H&M е имал ликвидност от 16,5 млрд. шведски крони (1,6 млрд. евро). Шведската компания смята, че има "добри перспективи" за разпределяне на дивиденти, но несигурността относно последиците от пандемията е причина решението да се отложи с няколко месеца.
През четвъртото тримесечие нетната печалба е била 2,4 млрд. шведски крони (245 милиона евро), което е с 41% по-малко, а печалбата е спаднала с 28% до 3,8 млрд. шведски крони (385 милиона евро). Продажбите възлизат на 52,5 млрд. шведски крони (5,1 млрд. евро), което е с 10% по-малко в местни валути.
"Тримесечието започна със силно възстановяване, което претърпя сериозен застой, когато втората вълна доведе до големи ограничения и затваряния", пише H&M, отбелязвайки, че до 20% от магазините му е трябвало да бъдат затворени в периода между септември и ноември. Компанията съобщи, че продажбите й са намалели с 23% в местни валути между 1 декември и 27 януари, тъй като една трета от нейните магазини все още остават затворени.
H&M разполагаше с 5018 магазина в края на ноември. През новата фискална година компанията планира да увеличи броя на магазините с 250, като в бройката влиза и първия магазин, който ще отвори в Панама.
Източник: cincodias.elpais.com
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.