Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nike продължава към метавселената – придоби дигитално студио с българско участие

Американският производител на спортни стоки Nike прави още една крачка към метавселената. След като създаде свой собствен виртуален свят в платформата за игри Roblox, този месец компанията придоби дигиталното студио RTFKT, създадено от трима предприемачи, включително Стивън Василев, който има български корени.
В свое изявление Nike обяви, че с тази сделка ускорява дигиталната си трансформация. „Придобиваме много талантлив екип от създатели с автентична и свързана марка. Планът ни е да инвестираме в марката RTFKT, да обслужваме и развиваме тяхната иновативна и творческа общност и да разширим дигиталния отпечатък и възможностите на Nike“, коментира главният изпълнителен директор на спортния бранд, Джон Донаху.
Условията по сделката не се съобщават, но с нея Nike утвърждава намеренията си да се фокусира върху метавселената.
През ноември компанията лансира своето виртуално пространство Nikeland, в което потребителите могат да купуват дрехи, обувки и аксесоари с популярното лого в специален шоурум, да влязат в централата на Nike или да се разходят в парка и на няколко спортни игрища.
[[{"fid":"385793","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":890,"width":1584,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Източник: NIke
RTFKT е създадена от трима приятели – Беноа Пагото, Крис Ли и Стивън Василев. Заедно с 18-годишния артист с псевдонима Fewocious те проектираха колекция от три чифта дигитални маратонки и през март продадоха 621 броя под формата на NFT за 7 минути. От продажбите събраха над 3 млн. долара.
В официалната страница на бранда в Twitter бе съобщено за придобиването от Nike с видео, в което човек сменя различни аватари и обувките, които държи, с помощта на телефона си.
От профила на Василев в LinkedIn става ясно, че е завършил Бизнес администрация и мениджмънт в Йоркския университет. RTFKT стартира през 2020 година, а той е неин главен изпълнителен директор.
Следващият голям проект на марката се казва CloneX и включва 20 хил. аватара, които потребителите могат да купуват с помощта на криптовалутата етер. Някои от дизайните в проекта са вдъхновени от работата на японския съвременен артист Такаши Мураками, който от RTFKT определят за свой идол.
Ключови думи
|
|
Столична община спира приемането на отпадъци от болниците
Общество |Денят в цифри
България |Износът на нови автомобили от ЕС бележи спад от 13% спрямо предпандемичната 2019 г.
Автомобили |Флорални води - новият хит в грижата за кожата
Стил |Борсов наблюдател: Уолстрийт среща реалността на Тръмп
Финанси |Битката за Гренландия: Датският премиер пристига на визита след посещението на Джей Ди Ванс
Свят |Повишават се минималният и максималният осигурителен доход
България |Уменията, от които се нуждаят всички съвременни лидери
Техники за успех |10 прости навика, с които мигновено печелим симпатии
Техники за успех |Китай започва военни учения около Тайван, представи президента Уилям Лай като „паразит“
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 31-ви март до 6-ти април
Хороскоп |Първи април: Какъв е произходът му и как го празнуват европейците?
Любопитно |Цитат на деня
Цитат на деня |

Коментари
Няма въведени кометари.