Nike продължава към метавселената – придоби дигитално студио с българско участие

Nike продължава към метавселената – придоби дигитално студио с българско участие

Американският производител на спортни стоки Nike прави още една крачка към метавселената. След като създаде свой собствен виртуален свят в платформата за игри Roblox, този месец компанията придоби дигиталното студио RTFKT, създадено от трима предприемачи, включително Стивън Василев, който има български корени.

В свое изявление Nike обяви, че с тази сделка ускорява дигиталната си трансформация. „Придобиваме много талантлив екип от създатели с автентична и свързана марка. Планът ни е да инвестираме в марката RTFKT, да обслужваме и развиваме тяхната иновативна и творческа общност и да разширим дигиталния отпечатък и възможностите на Nike“, коментира главният изпълнителен директор на спортния бранд, Джон Донаху.

Условията по сделката не се съобщават, но с нея Nike утвърждава намеренията си да се фокусира върху метавселената.

През ноември компанията лансира своето виртуално пространство Nikeland, в което потребителите могат да купуват дрехи, обувки и аксесоари с популярното лого в специален шоурум, да влязат в централата на Nike или да се разходят в парка и на няколко спортни игрища.

[[{"fid":"385793","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":890,"width":1584,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: NIke

RTFKT е създадена от трима приятели – Беноа Пагото, Крис Ли и Стивън Василев. Заедно с 18-годишния артист с псевдонима Fewocious те проектираха колекция от три чифта дигитални маратонки и през март продадоха 621 броя под формата на NFT за 7 минути. От продажбите събраха над 3 млн. долара.

В официалната страница на бранда в Twitter бе съобщено за придобиването от Nike с видео, в което човек сменя различни аватари и обувките, които държи, с помощта на телефона си.

От профила на Василев в LinkedIn става ясно, че е завършил Бизнес администрация и мениджмънт в Йоркския университет. RTFKT стартира през 2020 година, а той е неин главен изпълнителен директор.

Следващият голям проект на марката се казва CloneX и включва 20 хил. аватара, които потребителите могат да купуват с помощта на криптовалутата етер. Някои от дизайните в проекта са вдъхновени от работата на японския съвременен артист Такаши Мураками, който от RTFKT определят за свой идол.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
НАП продава автогарата в Перник
Тръмп: Намаляването на американското военно присъствие в Румъния "не е много голямо"