Nissan планира производство на нов тип батерия в партньорство с НАСА

Nissan планира производство на нов тип батерия в партньорство с НАСА

Nissan планира производство на нов тип батерия в партньорство с НАСА

Японският производител на автомобили Nissan работи в партньорство с американската космическа агенция НАСА по нов тип батерия за електрически превозни средства, която има потенциал да се зарежда по-бързо и да бъде по-лека, но в същото време безопасна, предава Асошиейтед прес.

Новата изцяло твърдотелна батерия ще замени литиево-йонните батерии, използвани сега от Nissan, като се очаква да бъде пусната на пазара през 2028 г., а за 2024 г. се планира да заработи завод за производството й. Батерията е достатъчно стабилна, за да се използва дори в пейсмейкъри. Тя ще бъде около половината от размера на сегашната батерия и ще се зарежда напълно за 15 минути вместо за няколко часа.

"Сътрудничеството с американската космическа програма, както и с Калифорнийския университет в Сан Диего, включва тестване на различни материали за производството на батерията", съобщи корпоративният вицепрезидент на Nissan Казухиро Дои и аргументира сътрудничеството като каза, че НАСА и Nissan се нуждаят от един и същ вид батерия.

Както НАСА, така и Nissan използват така наречената "оригинална платформа за информатика на материалите", представляваща компютъризирана база данни, чрез която се тестват различни комбинации от материали, за да се провери взаимодействието им и коя комбинация "работи най-добре", каза Дои.

Целта е да се избегне използването на скъпи материали, каквито са редкоземните метали, необходими за литиево-йонните батерии, предава БТА.

Базираният в Йокохама автомобилостроител разчита и на натрупания опит с електрическия си модел Leaf, излязъл на пазара през 2010 г., от който в света вече са продадени над половин милион бройки, въпреки че технологията за производство на новите батерии е различна, казаха представители на компанията. 

Батерията на модела Leaf не е претърпявала големи инциденти по пътищата и някои части от технологията остават често срещани, като ламинирането на батерията.

Други автомобилни производители, включително японския конкурент Toyota Motor, както и Volkswagen и американските автомобилни производители Ford Motor и General Motors също работят върху изцяло твърдотелни батерии. Наскоро General Motors и Honda Motor заявиха, че работят заедно върху следващото поколение електрически превозни средства.

Изпълнителният вицепрезидент на Nissan Кунио Накагуро каза, че компанията е изключително конкурентоспособна и че разработваната батерия обещава да донесе промяна за целия бранш.

Интересът към електрическите превозни средства нараства поради опасения относно използването на изкопаеми горива, допринасящи за изменението на климата и замърсяването. Големите компании в сектора на електромобилите като Tesla и Waymo също се разрастват и конкуренцията се засилва. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ