Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Новата търговска стратегия на Amazon и Walmart
Най-големите гиганти за електронна търговия прилагат нова стратегия при връщането на стоки: позволяват на клиента да запази продукта, който иска да върне, предава The Wall Street Journal. Причина за това е по-високата цена за обратната логистика. Според изданието, Amazon и Walmart и други компании използват изкуствен интелект, за да решат дали има икономически смисъл да се обработва връщане на стока или е по-изгодно да позволят на клиента да запази продукта.
Тази нова политика, предназначена за артикули с по-ниска цена, се прилага в ситуации, когато разходите за връщането на продукта са равни или по-големи от неговата стойност. Освен това тя е предназначена за клиенти с покупателна история при даден търговец. Ако става въпрос за редовен клиент, който ще продължи да прави други покупки, компанията и нейният изкуствен интелект ще изберат новата опция за запазване на продукта.
Стратегията процъфтява в разгара на пандемията на коронавируса, когато онлайн покупките се покачват. Всъщност, Amazon се утвърди като една от печелившите компании на фона на глобалното разпространение на коронавируса. През първите три тримесечия на 2020 г. гигантът за електронна търговия е реализирал нетна печалба от 14,1 млрд. долара, което е ръст от 69% спрямо същия период на предходната година. Именно поради това увеличение на онлайн покупките, през 2020 г. връщането на стоки в САЩ е нараснало със 70% в сравнение с предходната година. Само последната коледна кампания е мобилизирала 3 млрд. пакета в страната, от които се очаква да бъдат върнати 23%, пише eleconomista.es.
Amazon и Walmart вече са опитали други мерки за ограничаване на разходите за връщане, като например улесняване на връщането на незадоволителната покупка във физически магазини чрез цифров код. Тази опция е много по-евтина от връщането по пощата, спестява до 20% от разходите, но потребителите, ограничени от пандемията, не са се приспособили напълно към тази възможност. Засега се налага опцията клиентът да запази продукта. Засилва се и вътрешното наблюдение за предотвратяване на възможни измами.
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.