Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Новата търговска стратегия на Amazon и Walmart

Най-големите гиганти за електронна търговия прилагат нова стратегия при връщането на стоки: позволяват на клиента да запази продукта, който иска да върне, предава The Wall Street Journal. Причина за това е по-високата цена за обратната логистика. Според изданието, Amazon и Walmart и други компании използват изкуствен интелект, за да решат дали има икономически смисъл да се обработва връщане на стока или е по-изгодно да позволят на клиента да запази продукта.
Тази нова политика, предназначена за артикули с по-ниска цена, се прилага в ситуации, когато разходите за връщането на продукта са равни или по-големи от неговата стойност. Освен това тя е предназначена за клиенти с покупателна история при даден търговец. Ако става въпрос за редовен клиент, който ще продължи да прави други покупки, компанията и нейният изкуствен интелект ще изберат новата опция за запазване на продукта.
Стратегията процъфтява в разгара на пандемията на коронавируса, когато онлайн покупките се покачват. Всъщност, Amazon се утвърди като една от печелившите компании на фона на глобалното разпространение на коронавируса. През първите три тримесечия на 2020 г. гигантът за електронна търговия е реализирал нетна печалба от 14,1 млрд. долара, което е ръст от 69% спрямо същия период на предходната година. Именно поради това увеличение на онлайн покупките, през 2020 г. връщането на стоки в САЩ е нараснало със 70% в сравнение с предходната година. Само последната коледна кампания е мобилизирала 3 млрд. пакета в страната, от които се очаква да бъдат върнати 23%, пише eleconomista.es.
Amazon и Walmart вече са опитали други мерки за ограничаване на разходите за връщане, като например улесняване на връщането на незадоволителната покупка във физически магазини чрез цифров код. Тази опция е много по-евтина от връщането по пощата, спестява до 20% от разходите, но потребителите, ограничени от пандемията, не са се приспособили напълно към тази възможност. Засега се налага опцията клиентът да запази продукта. Засилва се и вътрешното наблюдение за предотвратяване на възможни измами.
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Шефът на Бюрото за национална сигурност на Полша: Варшава води война с Русия
Свят |Директорът на германското разузнаване: В Европа цари „леден мир“
Свят |Пазарите в САЩ тръгват нагоре, след като Тръмп охлади напрежението с Китай
Икономика |Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Любопитно |САЩ призовават Китай да освободи 30 лидери на влиятелна нелегална църква
Свят |Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 13 до 19 октомври
Хороскоп |Владимир Путин въведе мораториум върху държавните субсидии за горива до май 2026 г.
Свят |ДПС-Ново начало печели изборите за общински съветници в Пазарджик
България | Общество |Плащат ли богатите достатъчно високи данъци?
Икономика |Светът на парите: Доминацията на дигиталния долар е зов за събуждане в еврозоната
Финанси |Все повече домакинства в Нидерландия разполагат с активи над 1 милион евро
Икономика |Франция има ново правителство
Политика |

Коментари
Няма въведени кометари.