Модната индустрия – на пауза

Модната индустрия – на пауза

Пандемията от COVID-19 е „катастрофална на много нива“ за модната индустрия и я е поставила на пауза. Това коментира в интервю за CNBC главната редакторка на модната библия Vogue за САЩ, Анна Уинтур.

Според нея обаче тази криза е и възможност да се преосмисли представата за индустрията – какво означава тя и каква трябва да бъде. Потребителите ни, читателите ни, аудиториите ни ще искат да купуват от брандове и дизайнери, в които припознават ценностите си и ще се интересуват от устойчивостта“, сподели Уинтур. В момента тя и редакторите ѝ са насочили вниманието си към подпомагане на по-малките брандове и младите таланти, които са най-силно застрашени от крах заради коронавируса.

През април Vogue и Съветът на модните дизайнери в Америка лансираха благотворителната инициатива “Common Threads”, с която подпомагат компании, останали без приходи. „Мисля, че това е шанс за всички да забавят темпото, да произвеждат по-малко и да наистина да накарат света да се влюби в креативността и страстта на модата“, заяви Уинтур, която е и творчески директор на Conde Nast – издателя на Vogue.

В момента нейният екип си партнира и с Amazon за създаването на специално пространство в раздела за дрехи на технологичния гигант за електронна търговия, откъдето да могат да бъдат купувани тоалети на нови, развиващи се дизайнери. Някои техни просперирали колеги, като Марк Джейкъбс, обаче се отказаха от създаването на колекции за следващия пролетно-летен сезон.

Засега не е ясно дали ще бъде отменено и провеждането на традиционните седмици на модата в Маями, Милано, Ню Йорк, Лондон и Париж, но за сметка на това в средата на юни ще се състои онлайн седмица на модата от Милано.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ