Пазарът на таблети продължава да се свива

Пазарът на таблети продължава да се свива

Световният пазар на таблети продължава да се свива за повечето водещи марки според данните, публикувани вчера.

През първото тримесечие спадът е с 8,5% на годишна база до 36,2 млн. продадени устройства по данни на компанията за анализи IDC, предава Франс прес. Тенденцията продължава десето тримесечие. Според друга анализаторска компания, Strategy Analytics, спадът е достигнал 10%.

IDC отблязва, че Apple остава начело в сегмента с дял от 24,6%, въпреки спада на продажбите с 13%. Следва Samsung с 16,5% (-1,1%).

Единственият производител, отбелязал ръст на продажбите, е китайският Huawei (с 31,7%), което му отрежда пазарен дял от 7,4%. Компанията дължи успеха си на продукт с подвижен екран и операционна система Windows.

Amazon не публикува данни за продажбите си, но според IDC те са достигнали около 2,2 млн. таблета и пазарен дял от 6% (-1,8%), преди Lenovo с 5,7%.

Strategy Analytics, която публикува подобни данни, коментира, че първоначалният успех на таблета Surface на Microsoft изглежда е останал в миналото. Според анализаторите продажбите на устройствата с Windows, включително Surface, са намалели с 2% на годишна база до 6,3 млн. или пазарен дял от 15%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ