Пазарът на таблети продължава да се свива

Пазарът на таблети продължава да се свива

Световният пазар на таблети продължава да се свива за повечето водещи марки според данните, публикувани вчера.

През първото тримесечие спадът е с 8,5% на годишна база до 36,2 млн. продадени устройства по данни на компанията за анализи IDC, предава Франс прес. Тенденцията продължава десето тримесечие. Според друга анализаторска компания, Strategy Analytics, спадът е достигнал 10%.

IDC отблязва, че Apple остава начело в сегмента с дял от 24,6%, въпреки спада на продажбите с 13%. Следва Samsung с 16,5% (-1,1%).

Единственият производител, отбелязал ръст на продажбите, е китайският Huawei (с 31,7%), което му отрежда пазарен дял от 7,4%. Компанията дължи успеха си на продукт с подвижен екран и операционна система Windows.

Amazon не публикува данни за продажбите си, но според IDC те са достигнали около 2,2 млн. таблета и пазарен дял от 6% (-1,8%), преди Lenovo с 5,7%.

Strategy Analytics, която публикува подобни данни, коментира, че първоначалният успех на таблета Surface на Microsoft изглежда е останал в миналото. Според анализаторите продажбите на устройствата с Windows, включително Surface, са намалели с 2% на годишна база до 6,3 млн. или пазарен дял от 15%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Lee затвърждава авторитета си в денима с кампания за новото поколение (Видео)
„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Вучич е „разочарован“ от краткосрочната сделка за газ, преложена на Сърбия от Русия
Как да накарате другите да ви харесат на мига
Китай обвини САЩ в засилване на напрежението в областта на търговията
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Времето: Облачно и ветровито
Разнопосочно движение в цените на хранителните стоки, плодове и зеленчуци у нас през седмицата