Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пазарът на таблети продължава да се свива
Световният пазар на таблети продължава да се свива за повечето водещи марки според данните, публикувани вчера.
През първото тримесечие спадът е с 8,5% на годишна база до 36,2 млн. продадени устройства по данни на компанията за анализи IDC, предава Франс прес. Тенденцията продължава десето тримесечие. Според друга анализаторска компания, Strategy Analytics, спадът е достигнал 10%.
IDC отблязва, че Apple остава начело в сегмента с дял от 24,6%, въпреки спада на продажбите с 13%. Следва Samsung с 16,5% (-1,1%).
Единственият производител, отбелязал ръст на продажбите, е китайският Huawei (с 31,7%), което му отрежда пазарен дял от 7,4%. Компанията дължи успеха си на продукт с подвижен екран и операционна система Windows.
Amazon не публикува данни за продажбите си, но според IDC те са достигнали около 2,2 млн. таблета и пазарен дял от 6% (-1,8%), преди Lenovo с 5,7%.
Strategy Analytics, която публикува подобни данни, коментира, че първоначалният успех на таблета Surface на Microsoft изглежда е останал в миналото. Според анализаторите продажбите на устройствата с Windows, включително Surface, са намалели с 2% на годишна база до 6,3 млн. или пазарен дял от 15%.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.