Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|А1 отчита ръст на всички основни финансови показатели
Всички основни финансови показатели на А1 бележат ръст през 2018 година според обявените финансови резултати на A1 Telekom Austria Group.
Тенденцията за ръст на приходите на компанията продължава вече трета поредна година. През 2018 година те са се повишили с 3,5% до 446,2 млн. евро. Повишението на печалбата преди данъци е с 6,1%, до 138,0 млн. евро, като средният приход от абонат (ARPU) бележи ръст от 3,1%, до 5,6 евро.
Положителните резултати се дължат на увеличение както на приходите от фиксирани услуги с 12,1%, до 103,1 млн. евро, така и на по-високи приходи в мобилния сегмент с 0,7%, до 268,8 млн. евро и от продажбите на устройства, които нарастват с 12,1%, до 66,5 млн. евро.
Причините за ръста на приходите при фиксираните услуги са повишените продажби на цялостни корпоративни ICT и cloud базирани решения, и по-голямото търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти. В допълнение спортните канали MAX Sport също растат като приходоизточник заради добавянето на редица важни първенства в портфолиото си като УЕФА Шампионска лига, испанската La Liga и италианското Calcio и влияят положително върху средния приход от фиксирана линия и броя клиенти на фиксирани услуги на А1.
Ръстът в приходите от мобилни услуги се дължи главно на по-голям брой бизнес клиенти, както и на стартирането на редица иновативни продукти за българския пазар през 2018 година като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които спомогнаха за диверсифицирането на приходите на компанията.
Приходите от устройства се увеличават благодарение главно на повишение на средната стойност на продадените устройства заради продължаващия тренд за все по-голямо търсене на смартфони, както и на по-ниски нива на субсидии през годината.
Средният приход от абонат нараства с 3,1%, до 5,6 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги остава стабилен с увеличение от 0,1%, до над 3,5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10%, до 429,1 хиляди заради продължаващия ефект от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 1,1%, до 3,934 милиона.
Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,4% през 2018 година до 1,03 милиона.
Разходите за амортизация на А1 се увеличават с 12,7% заради ребрандирането на компанията.
2018 | 2017 | +/- % | |
Приходи (в млн. ЕВРО) | 446.2 | 431.2 | 3.5% |
Приходи от мобилни услуги | 268.8 | 267.0 | 0.7% |
Приходи от фиксирани услуги | 103.1 | 92.0 | 12.1% |
Приходи от устройства | 66.5 | 59.4 | 12.1% |
Други приходи | 7.6 | 12.8 | -40.5% |
Печалба (EBITDA) (в млн. ЕВРО) | 138.0 | 130.1 | 6.1% |
Среден приход от абонат (в ЕВРО) | 5.6 | 5.5 | 3.1% |
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) | 3,934.3 | 3,977.1 | -1.1% |
Клиенти на фиксирани услуги (в хиляди) | 1,029.0 | 1,005.0 | 2.4% |
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.