Потърсете „Метрика“, ако получавате повече от 10 онлайн поръчки на ден

Потърсете „Метрика“, ако получавате повече от 10 онлайн поръчки на ден

Потърсете „Метрика“, ако получавате повече от 10 онлайн поръчки на ден

Нашият склад е удобна отправна точка до Централна и Източна Европа, споделя Милена Рамчева, управител на компанията, специализирана в изнесено логистично и клиентско обслужване, както в изграждането на цялостни стратегии и реализация на кампании по директен маркетинг

- Госпожо Рамчева, кой е големият проблем на онлайн търговците, чието преодоляване би ускорило продажбите?

- Преди около година и половина с колегите организирахме мащабно проучване сред производители от Централна и Източна Европа, в което се включиха над 450 малки и средни фирми. Някои от резултатите ни изненадаха. Оказа се например, че над половината от анкетираните производители дори все още нямат собствен онлайн магазин. Онези от тях, които вече познават електронната търговия като канал за продажби, посочиха няколко основни проблема за увеличение на продажбите. Сред тях са чисто вътрешноорганизационни причини (напр. липса на експертиза, на кадри, на процеси и др.), затруднения с езика при международна експанзия (при преводи на продуктите, местни маркетингови активности), складови или логистични проблеми (затруднения с персонала в натоварени периоди, бавно обработване на поръчките, трудна работа с куриерските компании и др.). Но също така и технически затруднения (трудни интеграции с платформи за електронна търговия, или т.нар. маркетплейси) и др. Иначе казано, електронната търговия е трудно начинание, което предполага добра координация между различни екипи, сложна мрежа от операции, както и добра инфраструктура за развитие на бизнеса.

Затова както в „Метрика“, така и в цялата наша група в България и чужбина се фокусирахме върху това, управлението на услугите за които онлайн магазините ни се доверяват, да се случва с минимални усилия от тяхна страна. От края на миналата година възприехме концепцията Effortless ecommerce. С други думи услугите, които осигуряваме на клиентите си, да бъдат максимално интегрирани и автоматизирани, така че от тяхна страна да се изискват колкото е възможно по-малко усилия, независимо от това колко усилия трябва да вложим ние самите.

Обединихме на едно място като цялостно решение за електронна търговия услугите, които имаме за българския и чуждите пазари – от склад и фулфилмънт на поръчките през превод на съответния език, управление на продуктовата информация и продажбените канали от едно място, дигитален маркетинг, клиентско обслужване, куриерска услуга. Не забравяме и аналитичната част – важно за всеки онлайн търговец е да знае в кои канали кои негови продукти се представят добре, къде може да оптимизира продажбите си, къде има повече от обичайния процент върнати пратки и др.

Всичко това помага за по-лесното, по-добре организираното и по-бързото управление на целия бизнес, свързан с електронната търговия. От друга страна дава възможност на търговците с наистина добри продукти да се фокусират върху разрастването на бизнеса си на международно ниво, вместо да губят излишно време и средства в пренареждане на вътрешни процеси или технически интеграции.

- В началото на март 2022 г. какво е търсенето на фулфилмънт услуги?

- Определено се усеща раздвижване в положителна посока. Онлайн търговците вече ясно осъзнават, че най-важната им задача е да работят върху бизнес стратегията и подобряването на продуктите си, вместо да затъват все повече в оперативни проблеми, свързани със складирането и бързото обработване на поръчките. Допълнително им помагаме с местната и международната куриерска услуга – имаме отлични взаимоотношения с големите куриерски компании, които виждат в наше лице доверен партньор. Започнахме стратегическо партньорство със „Спиди“ АД, които също са част от групата на френските пощи (La Poste). Важното е, че за фулфилмънт и куриерската услуга имаме запитвания както от български компании, така и от чуждестранни такива. Те виждат в нашия склад удобна отправна точка, от която могат да достигнат бързо до огромен брой клиенти в цяла Централна и Източна Европа. Ако амбициите им са още по-големи и искат да разширят присъствието си на още повече пазари, им предлагаме допълнителен склад в нашата логистична мрежа в Западна Европа. Получават това, без да се налага да правят допълнителна интеграция – ние вече сме се погрижили за това.

- За кои онлайн бизнеси и от кой момент нататък е по-ефективно да изнесат дейности като складиранe, обработване на поръчки, работа с куриери и пр.?

- Онлайн търговците често допускат една грешка, когато сравняват цените на фулфилмънт центрове като „Метрика“ с това сами да се справят със складирането и обработването на поръчките си, като не включват в калкулациите си времето, което сами отделят за участие в логистичните процеси (прием на продукти, приемане и обработване на поръчките, работа с куриери и др.). Не ценят времето си.

Ще се опитам да дам пример с автомобилите. Ако колата ви е повредена, можете да опитате да я оправите сами и до известна степен това няма да ви струва пари освен може би за части и консумативи. Но когато пресметнете колко време ви е отнело това да разберете къде е проблемът и да го отстраните, често излиза, че за вас е било по-добре да се доверите на специалисти, които добре познават повредата и знаят как да действат. С други думи работата с експерти ви спестява не само време и пари, но и излишни нерви, особено когато процесите не са изчистени.

Времето за работа с професионален фулфилмънт център настъпва тогава, когато обемът на поръчките започва да пречи на останалите бизнес процеси в компанията. При различните онлайн магазини и продуктови категории то е различно, но обикновено се случва след 10–15 поръчки на ден.

- Кой е начинът ви на работа, с който печелите и задържате клиентите?

- Ние гледаме на себе си не само като на компания за фулфилмънт услуги и обслужване на клиенти, но и като на технологична компания. Без добре организирана система за управление на поръчките, без системни интеграции, без оптимизирани процеси в склада и оборудване, както и без стандарти на работа, които да позволят бързо скалиране на операциите, независимо от различните видове клиенти, които имаме, няма как да бъдем пазарен лидер. Затова инвестираме значителен ресурс в разработването на нашата технологична система. Тя позволява бърза интеграция както с платформи за онлайн магазини, така и с маркетплейси. Дава възможност за включване по всяко едно време на колцентър услуги. Модулът за управление на продуктовата информация улеснява значително всеки търговец с това, че вече не му се налага да влиза във всеки продажбен канал поотделно, за да управлява поръчките си. В същото време ускоряваме времето за стъпване на нов пазар дори и без онлайн магазин, с което помагаме на онлайн търговците да продават повече, на повече хора, по различни начини. Разполагаме с местни сътрудници в различни европейски държави, което е много полезно при преводите на продуктите.

В крайна сметка огромната добавена стойност, която даваме на всеки, който се занимава с електронна търговия, е, че при нас той разполага на едно място с почти всички услуги, които му трябват, за да скалира бизнеса си по-бързо и по-лесно. Това му пести време, усилия и немалко пари за технически интеграции.

- Каква е прогнозата ви за растеж в сектора след края на пандемията?

- Електронната търговия в почти целия регион на Централна и Източна Европа е обречена на двуцифрени ръстове за следващите поне 4–5 години. В същото време става все по-лесно да продаваш извън България, за което и компании като „Метрика“ имат значителен принос. Това трябва да е огромен стимул не само за вече съществуващите онлайн търговци, но и за онези, които разполагат с чудесни продукти, но поради някакви съображения все още не са започнали да се занимават с електронна търговия. Каквито и притеснения да имат, част от нашата ежедневна работа е да им помагаме с вече натрупания опит, така че да преодоляват трудностите по-бързо и да развиват бизнеса си все повече. Затова както „Метрика“, така и всички колеги в бранша имаме сериозна отговорност да осигурим стабилната основа и техническа инфраструктура, върху която да стъпят онлайн търговците, за да могат да мечтаят по-смело продуктите им да достигнат до повече крайни клиенти във всяка една точка на България и света.

***

Бизнес визитка

Кол центърът на "Метрика" ООД обслужва компании като: „Клет България“, „Публисис“ АД, „Билла България“, „Рено Нисан България“, „Тойота Балкани“, „LCWaikiki България“, „WWF България“, „Загорка“ АД, bodyconstructor.com и мн. др. За складово и фулфилмънт обслужване се довериха на "Метрика" ООД:: „Загорка“ АД, „Раабе България“, https://wowtea.eu/, https://geneziswear.com/, uchitel.bg, chefsplace.bg, kohlibre.eu, „Публисис“ АД и много др.

Капацитет на бизнеса:

· Съхранение на палета – 2000+ палетоместа;

· Съхранение на стелажна система – 850+ линейни метра с височина 2,50 м;

· Обработка на пратки за електронна търговия – 8000+ пратки на ден;

· Лепене на стикери;

· Препакетиране, създаване на промоционални пакети;

· Влагане на писма (персонализация), директна поща;

· Клиентско обслужване (колцентър) по телефон, имейл, чат – 60+ оборудвани работни станции;

· Телемаркетинг – генериране на нови бизнес лийдове (с осигуряване на база данни), потвърждаване на поръчки, продажба на продукти и услуги, потвърждаване на присъствие за събития (организиране на събития);

· Въвеждане на данни (data entry).

За контакти: , info@metrica.bg, ecommerce@metrica.bg;

02/434 08 45; +359 897 880 023

https://metrica.bg

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/metrica-ltd.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ