Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пристанището на Барселона с мерки за икономическото възстановяване от COVID-19
Пандемията, причинена от Covid-19, се отрази в световен мащаб, причинявайки сериозна глобална здравна и икономическа криза. Ефектът му започва да отшумява в региони като Западна Европа, която постепенно възстановява нормалността. Но отрицателното въздействие върху икономиката на тези страни се отразява върху благосъстоянието на техните граждани, пише испанското издание La Vanguardia.
Пристанището на Барселона, осъзнало, че трябва да бъде един от основните лостове за възстановяване, от самото начало започва редица мерки, които помагат на производителните сектори и обществото да се измъкнат от настоящата ситуация. Тези мерки, първоначално предназначени да гарантират правилното функциониране на веригата за доставки, се разширяват и адаптират към нуждите на обществото и бизнес структурата. Първоначално се стартира шоков план за икономически мерки, с който пристанището на Барселона предоставя 56 милиона евро на разположение на бизнес общността, за да издържи на удара от пандемията. Това са мерки, насочени към освобождаване на ликвидност, благодарение на авансовите плащания към доставчиците и отлагането на плащането на пристанищните такси и спестяванията за операторите чрез намаляване на ставките.
Впоследствие, на извънредно събрание на 10 юни съветът на директорите на пристанището одобрява прилагането на първите мерки от Плана за възстановяване. С първите одобрени разпоредби, пристанището на Барселона ще мобилизира около 23 милиона евро в полза на своите оператори до 2022 година, допълва изданието.
Предвиждат се уникални отстъпки към процента на заетост през 2021 и 2022 г., които ще се прилагат за контейнерните, многофункционалните, ро-ро и автомобилните терминали, с намаление на тарифата, варираща от 5 до 30% в зависимост от вида и обема на трафика. А от друга - изменението на корекционните коефициенти, намаляващи таксата на използване, която ще се прилага за кораба и върху стоката.
При пътническите терминали, които напълно са спрели своята дейност, както в областта на круизите, така и в фериботите, тъй като влизането на хора в испанските пристанища е забранено, заетостта може да бъде намалена с до 60%.
Въпреки че прилагането на тези икономически мерки ще означава значително намаляване на приходите, пристанището ще запази инвестициите си, които ще определят бъдещата му конкурентоспособност, като например електрифициране на доковете, развитие на висококачествена и надеждна 5G телекомуникационна мрежа, както и нарастване степента на автоматизация на инструментите за управление за целия логистичен сектор.
Covid-19 оказа отрицателно въздействие върху международната търговия и транспорта на стоки. Следователно корабните компании са приспособили своите услуги към това намаляване на търсенето, като реорганизират своите редовни линии и мащабите, които предлагат по целия свят. От юни корабите MSC Sixin и MSC Gülsün, вторият по големина контейнеровози в света, свързват Барселона с пристанищата от Далечния Изток. Това показва, че големите корабни компании продължават да залагат на Барселона като един от центровете за дистрибуция на стоки между Европа и Азия.
Източник: La Vanguardia
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.