Проект, създаващ работни места за бездомни хора, спечели Chivas Venture 2018

Проект, създаващ работни места за бездомни хора, спечели Chivas Venture 2018

Британската компания Change Please е победителят в четвъртото издание на глобалната надпревара за социално предприемачество Chivas Venture.

Тя спечели висококонкурентното състезание с проект, който дава възможност на бездомни хора да получат безплатно обучение за баристи и след това да започнат работа, за която да получават адекватна за Великобритания заплата.

Екипът на Change Please помага на включилите се в проекта да си намерят жилище още в първите 10 дни, а всичките печалби се реинвестират, за да се подпомогне намаляването на бездомната общност в Обединеното кралство, която от 2010 г. е нарастнала почти двойно. Тяхното кафе, сервирано в екологично чисти чаши, се предоставя от ферми, които подкрепят местните общности в нужда.

С наградата победителите планират да създадат нови центрове за обучение на баристи във Великобритания и САЩ.

„Толкова съм щастлив! Беше дълго, изпълнено с трудности пътуване, но създадох 26 невероятни нови приятели от цял свят - това беше истинската ми мисия. Последните четири месеца бяха невероятни. Бих желал искрено да благодаря на Chivas”, коментира създателят на Change Please Кемал Езел.

Българският състезател в надпреварата беше компанията NASEKOMO, която достигна до полуфинал. NASEKOMO разработва иновативен проект за превръщане на органични отпадъци в храна за ларви на насекоми, като алтернативен източник на протеин за изхранване на животни като рибата. 

Chivas Venture е световен конкурс, който всяка година подкрепя стартъпи с потенциал да променят света към по-добро, с общ награден фонд от 1 млн. щатски долара. 

Победителите през 2018 г. се състезаваха с конкурентни участници от 27 страни. Те получиха дял от голямата награда на стойност 350 хиляди щ. д., след като представиха проекта си пред хиляди технологични фенове от цял свят, инвеститори и предприемачи. Това се случи в рамките на финалната фаза на конкурса, чиито домакин бе технологичната конференция TNW Conference в Амстердам.

Продължава на страница 2.

Петимата финалисти имаха точно 5 минути, за да впечатлят журито със своите новаторски идеи и визия за бъдещето.

Глобалният финал, чиито домакин бе носителят на наградата BAFTA, сценарист и водещ Ричард Айоад, бе кулминацията на четвъртото издание на Chivas Venture. В него тази година за дял от голямата награда 1 млн. щ. д. се състезаваха общо 2600 компании с кауза от цял свят. В журито се включиха Will.i.am, изпълнителен директор на I.AM.PLUS; Александър Рикар, изпълнителен директор на Pernod Ricard; Шейла Херлинг, The Beeck Center for Social Impact + Innovation и Кресе Уеслинг, създател и директор на стартъп компанията Elvis & Kresse.

Другите четирима финалисти също получаха финансиране за своите проекти. Холандският проект Mestic, който преобразува тор от крави в био текстил, био пластмаса и хартия, спечели 200 хил. щ.д. Създателите на първия електронен четец за Брайл – испанците BraiBook получиха 100 хил. щ.д.

Сред останалите отличени бяха проектът Picha от Малайзия, който подкрепя маргинализираните общности чрез устойчив бизнес модел за кетъринг и доставка на храна, както и компанията WATER Labs от САЩ (50 хил. щ.д.), които са разработили евтини, безводни тоалетни за домакинства и общности от цял свят. Наградата на публиката на стойност 50 хил. щ. д. бе спечелена от проекта BraiBook и неговия създател Ерик Сикарт.

„Chivas Venture е инициатива, от която лично се чувствам горд. Това е повече от конкурс. Това е проект, обединяващ предприемачи и иноватори, които оказват реално въздействие върху средата около нас и променят начина, по който правим бизнес. От началото на състезанието до момента сме финансирали социални предприемачи от цял свят с 3 млн. щ. д., които не спират да подобряват живота на повече от 1 млн. души в над 40 страни и 6 континента. Това не е лоша възвращаемост на инвестицията“, коментира Александър Рикар, изпълнителният директор на Pernod Ricard.

В четирите издания на конкурса, който стартира през 2014 г., са кандидатствали над 8000 компании от цял свят. Проектите, подкрепени от Chivas Venture, са намалили вредните емисии на CO2 с над 60 милиона тона, рециклирали са 13 000 тона отпадъци и са спасили над 8 милиона дървета и 1 милион колонии за медоносни пчели. Финансирани са 75 000 дни образователни дейности за жени и момичета, 23 000 домакинства са получили достъп до чиста енергия и са доставени 24 млн. литра чиста питейна вода.

Сhivas Regal вярва, че щедростта и успехът вървят ръка за ръка и когато споделиш своя успех с другите, работата става удоволствие. Конкурсът с кауза е вдъхновен от основателите на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които споделят успеха на бизнеса си с местна общност, чрез подкрепа на църковни, образователни и социални инициативи. Chivas Venture си поставя за цел да почете тяхното наследство, чрез подкрепа на бизнеси с глобални каузи, които облагородяват света около нас.

Петото издание на Chivas Venture ще стартира през септември 2018 г. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ