Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ryanair започва ценова война
Нискотарифният авиопревозвач Ryanair открито пристъпва към ценова война в сектора, за да запълни самолетите си това лято. Авиокомпанията увери, че е готова да намали билетите с 50% и да работи със загуба за следващата година, за да насърчи търсенето в Обединеното кралство и останалата част от Европа, информира eleconomista.es.
"Ще намалим цените, за да накараме хората да се движат отново. След като започнем да летим през юли, ще продаваме на всяка цена, за да запълним колкото се може повече места", заяви изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О'Лири в интервю с британския вестник ThisisMoney.co.uk.
В няколко интервюта, дадени през месец май, той вече предложи много агресивна търговска оферта за възраждане на пазара. Въпреки че изчислява, че "изкуствено ниските цени" могат да повлияят на печалбата за следващите две години, О'Лири изтъква, че има на разположение от 4 милиарда и дълг от едва 400 милиона, което ще позволи на авиокомпанията да се изправи на крака.
Към този момент Ryanair вече обяви оферти за месеците юли и август, съвпадащи с връщането си към дейността, а миналата седмица авиокомпанията успя да продаде само 30% от предлаганите през юли места, което ще бъде едва 40% от тези, които са планирали да оперират преди пандемията. Предвид слабото търсене, компанията намали за втори път годишната си цел на пътниците до 80 милиона (през април очакваше да затвори годината със 100 милиона пътници) и удвои очакваните загуби до 200 милиона.
Политиките за отстъпки за стимулиране на търсенето, стартирани от Ryanair, оказват натиск върху неговите преки конкуренти, като Virgin Atlantic, easyJet или British Airways и се стремят да спечелят пазарен дял в момент, когато много компании не реактивират голяма част от своята маршрути. Например компанията на Ричард Брансън забави плановете си да се върне в небето до август. За да спечели ценовата война, без да загуби милиарди евро ирландската авиокомпания разчита на значително намаляване на оперативните си разходи и вече преговаря с всички летища във Великобритания за отстъпки или стимули за растеж.
Европейска агенция за авиационна безопасност /EASA/ вече позволи на компаниите да пренебрегнат физическото разстояние на самолета, ако се използват маски и се приложат други мерки за безопасност, като HEPA филтри и хигиена на ръцете. Принуждаването на компаниите да оставят празно място би довело до необходимостта от повишаване на цените на билетите с 50% само за покриване на разходите - нещо немислимо в момент на слабо търсене и криза на доверие.
Източник: eleconomista.es
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.