Ryanair започва ценова война

Ryanair започва ценова война

Нискотарифният авиопревозвач Ryanair открито пристъпва към ценова война в сектора, за да запълни самолетите си това лято. Авиокомпанията увери, че е готова да намали билетите с 50% и да работи със загуба за следващата година, за да насърчи търсенето в Обединеното кралство и останалата част от Европа, информира eleconomista.es

"Ще намалим цените, за да накараме хората да се движат отново. След като започнем да летим през юли, ще продаваме на всяка цена, за да запълним колкото се може повече места", заяви изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О'Лири в интервю с британския вестник ThisisMoney.co.uk.

В няколко интервюта, дадени през месец май, той вече предложи много агресивна търговска оферта за възраждане на пазара. Въпреки че изчислява, че "изкуствено ниските цени" могат да повлияят на печалбата за следващите две години, О'Лири изтъква, че има на разположение от 4 милиарда и дълг от едва 400 милиона, което ще позволи на авиокомпанията да се изправи на крака.

Към този момент Ryanair вече обяви оферти за месеците юли и август, съвпадащи с връщането си към дейността, а миналата седмица авиокомпанията успя да продаде само 30% от предлаганите през юли места, което ще бъде едва 40% от тези, които са планирали да оперират преди пандемията. Предвид слабото търсене, компанията намали за втори път годишната си цел на пътниците до 80 милиона (през април очакваше да затвори годината със 100 милиона пътници) и удвои очакваните загуби до 200 милиона. 

Политиките за отстъпки за стимулиране на търсенето, стартирани от Ryanair, оказват натиск върху неговите преки конкуренти, като Virgin Atlantic, easyJet или British Airways и се стремят да спечелят пазарен дял в момент, когато много компании не реактивират голяма част от своята маршрути. Например компанията на Ричард Брансън забави плановете си да се върне в небето до август. За да спечели ценовата война, без да загуби милиарди евро ирландската авиокомпания разчита на значително намаляване на оперативните си разходи и вече преговаря с всички летища във Великобритания за отстъпки или стимули за растеж.

Европейска агенция за авиационна безопасност /EASA/ вече позволи на компаниите да пренебрегнат физическото разстояние на самолета, ако се използват маски и се приложат други мерки за безопасност, като HEPA филтри и хигиена на ръцете. Принуждаването на компаниите да оставят празно място би довело до необходимостта от повишаване на цените на билетите с 50% само за покриване на разходите - нещо немислимо в момент на слабо търсене и криза на доверие. 

Източник: eleconomista.es

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Първи резултати от Румъния: Никушор Дан е новият президент
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Звукът влияе директно върху клетките в човешкото тяло
Андрей Църня алармира за руска намеса в изборния процес в Румъния