Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Schwarz избра България за своя първи дигитален център извън Германия
От днес към компаниите в IT сектора в страната се присъединява и Schwarz IT България. Компанията стартира дейност с амбицията да се утвърди като дигиталното сърце на един от най-големите ритейлъри в света групата Schwarz и да осигурява IT решения на нейните четири подразделения – компанията за рециклиране Pre Zero, компанията за производство Schwarz Produktion и познатите и в България конкурентни търговски вериги Lidl и Kaufland.
Дружеството е първият голям технологичен хъб на световната ритейл група Schwarz, открит като част от глобална стратегия за обособяване на IT центрове в ключови точки по света, а основният фактор за избирането на България като локация за създаването му са отлично подготвените кадри в сектора.
„Горди сме, че група Schwarz избра пилотният IT хъб извън Германия да се реализира именно в България. Това е голяма атестация за страната ни като IT дестинация“, каза Михаил Петров, главен изпълнителен директор на компанията. „Нашата основна цел ще бъде да предоставяме технологични услуги за група Schwarz с висока добавена стойност. Две лични мисии, на които ще се посветя, са да стимулирам завръщането на българи IT специалисти в страната и да насърчавам развитието на жените в технологичните професии“, допълни той.
Само към момента на стартиране на компанията в страната са се завърнали дванадесет IT специалиста с доказани професионални компетентности. Близо 40% от всички над 300 служители са жени, представени и на висши ръководни позиции. Екипът е структуриран в 6 направления: IT разработки, развитие на онлайн бизнеса на Lidl по света, инфраструктура, поддръжка от второ и трето ниво, облачни услуги и Big data. Сред целите за развитие на технологичния хъб е в следващите 3 години екипът да се разшири с минимум още 100 работни места. Заедно с останалите IT центровете на групата, Schwarz IT България ще обезпечава дейностите на водещата ритейл група Schwarz.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.